ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ КЮСТЕНДИЛ / РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ | Политика за достъпност | Карта на сайта

bg BG en EN ru RU
IT1

IT1

Асистентската подкрепа е специализирана социална услуга, която включва подкрепа от асистент в домашна среда за:
•    самообслужване;
•    движение и придвижване;
•    промяна и поддържане на позицията на тялото;
•    изпълнение на ежедневни и домакински дейности;
•    комуникация.

За асистенти в СУ могат да кандидатстват лица, отговарящи на следните условия:
1/ Завършено средно образование;
2/ Професионален опит – не се изисква, но професионалният опит  в социална или здравна сфера е предимство;
3/Да не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер.
Основни задължения и отговорности за длъжността:
 1/ Организира и планира собствената си дейност като асистент, съгласно  длъжностната характеристика.
2/ Оказва помощ на потребителите в домашна среда;
3/ Подпомага дейността на специалистите при предоставянето на услугите в домашна среда;
4/ Информира Ръководителя-екип на СУ за наблюдавани промени или влошаване в здравословното и/или емоционалното състояние на потребителя, както и за разпознати/споделени други рискове.
Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
   -   Кандидатите да имат познания и опит в областта на работата с рискови целеви групи и нормативната база за предоставяне на социални услуги.
-    Умения, опит, нагласи и мотивация за работа с хора в неравностойно положение и взаимодействие с различни институции.
-     Да имат комуникативна компетентност и умения за работа в екип.
Назначаването на асистентите се извършва съгласно разпоредбите на Кодекса на труда.

    Лицата, които желаят да бъдат асистенти, подават Заявление - Приложение 1 и Автобиография – Приложение 1А по образец в социалната услуга „Асистентска подкрепа“, намираща се в гр. Кюстендил, ул.“Ефрем Каранов“ 33А, ет.2,
тел: 0888 38 60 10.

Споделете в социалните мрежи:

Стартира процедура за избиране на членове на Съвета на децата, който е консултативен орган към председателя на Държавна агенция за закрила на детето (ДАЗД) и работи в изпълнение на основните принципи на Конвенцията на ООН за правата на детето и Закона за закрила на детето.
        Целта му е да насърчава детското участие в процесите на изработване на политики за деца и вземане на решения. Съветът на децата включва представители на младите хора от всяка административна област и на децата от уязвими групи като им дава възможност да обменят знания, умения и ценности и да взаимодействат с държавни и неправителствени организации  на национално и регионално ниво.
        Съставът на Съвета се формира от по един представител на всички 28 административни области, 4 квоти за деца от уязвими групи и 1 квота за представител на децата, получили международна закрила в България.
За членове на Съвета на децата могат да бъдат предлагани кандидатури на деца на възраст от 13 до 16 години включително. По този начин се дава увереност на младите хора и децата от община Кюстендил, че тяхното мнение е важно и то ще бъде взето предвид от всички ангажирани страни, гарантиращи правата на децата.
       Кандидатите за членовете на Съвета трябва да отговарят на критериите по чл. 5 от Процедурата за избор на членове на Съвета на децата, а именно:
-    Активност
-    Креативност
-    Толерантност
-    Ангажираност към обща кауза
-    Умение за водене на преговори и участие в групови дискусии
-    Ориентираност към резултати
-    Организаторски умения
-    Доказани умения да работи, мотивира и обединява децата от областта
-    Умение за изказване на позиция от името на другите деца от областта
-    Възможност за пътуване без придружител (не се отнася за деца от уязвими групи, които имат нужда от подкрепа)
      Относно избора на деца бежанци да бъдат взети под внимание следните изисквания:
-    Детето да е получило международна закрила;
-    Детето трябва да владее достатъчно добре български език , за да може да общува с всички членове на Съвета
      Кандидатури могат да подават деца в едно от посочените направления:
а) членове на училищни форми за самоуправление, съгласно чл. 171 на Закона за предучилищното и училищното образование, или на детски/младежки съвети, парламенти и др.;                                   
б) представители на детски и младежки инициативи и програми, финансирани от бизнеса;
в) представители на неправителствени организации, работещи с деца, както и потребители/доброволци в социални услуги за деца;
г) индивидуални кандидатури.
Ако дете кандидатства по направление А), Б) или В), то е необходимо към формуляра за кандидатстване да бъде прикрепен протокол или друг документ, доказващ решение за номинацията.
       Документите на кандидатите – Формуляр и Мотивационно писмо по образец, могат да се подават на място в Деловодството на Община Кюстендил всеки работен ден от 8.00 часа до 17.00 часа, по пощата на адрес: гр. Кюстендил, пл. „Велбъжд” №1 или на email:  Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.  до 24 май 2023 г.

ПРИКАЧЕНИ ФАЙЛОВЕ ЗА ИЗТЕГЛЯНЕ

WORD Файл - Приложение №1 - Формуляр за кандидатстване
WORD Файл - Мотивационно писмо
WORD Файл - Процедура за избор на членове на Съвета на децата

Повече информация може да получите на http://www.sacp.government.bg/

 

Споделете в социалните мрежи:

Военно окръжие II степен – Кюстендил, Ви информира, че със заповед на министъра на отбраната на Република България, са обявени 250 длъжности за приемане на срочна служба в доброволния резерв на български граждани.

Кандидатите с постоянен адрес в област Кюстендил подават документи във Военно окръжие II степен – Кюстендил, адрес: гр. Кюстендил, ул. „Добруджа“ № 2 А в срок до 28 април 2023 година.

На срочна служба в доброволния резерв се приемат пълнолетни български граждани , които отговарят на следните изисквания:

    Да имат завършено най-малко основно образование.
    Да са годни за служба в доброволния резерв.
    Да са психологично пригодни за служба в доброволния резерв.
    Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер, независимо от реабилитацията.
    Срещу тях да няма образувано наказателно производство за умишлено престъпление от общ характер.
    Да нямат друго гражданство.
    Да не навършват 40 години в годината на кандидатстване.
    Да нямат премината военна служба, срочна служба или военна подготовка.

    За времето на срочната служа в доброволния резерв резервистът получава основно месечно възнаграждение в съответствие със заеманата длъжност и присвоеното военно звание.
    Срочната служба в доброволния резерв започва на 7 септември 2023 г. и се изпълнява от резервиста за срок до 6 месеца.
След изпълнение на договора за срочна служба в доброволния резерв, българските граждани могат да бъдат приети на военна служба без провеждане на конкурс.

 

Споделете в социалните мрежи:

Във връзка с изпълнение на проект „Услуги за ранно детско развитие в община Кюстендил”, процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05М90Р001-2.004 „Услуги за ранно детско развитие”, приоритетна ос: „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване” по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 -2020 г. и утвърдена от Кмета на Община Кюстендил „Процедура за подбор на персонал”, представяме следното:


1.    Специален педагог – 1 щ. бр.;
2.    Рехабилитатор/Кинезитерапевт – 1 щ. бр.;
3.  Акушерка/Медицински сестра – 1 щ. бр.;

Персоналът се назначава на трудови договори на база на необходимите квалификация и опит, така че да изпълнява заложените в проекта дейности.

За обявените длъжности в „Център за услуги за ранно детско развитие” (ЦУРДР), с които ще бъдат сключени трудови договори, могат да бъдат наемани лица, които отговарят на следните изисквания:


1. Специален педагог – 1 щ. бр.
Изисквания за заемане на длъжността:
1)    Завършено висше образование;
2)    Образователно-квалификационна степен – „Бакалавър”/„Магистър”;
3)    Специалност – специална педагогика или други приравнени специалности и квалификации, логопедия;
4)    Професионален опит – не се изисква;
5)    Ще се счита за предимство:
- практически опит в работа с уязвими деца и семейства или в изпълнение на проекти в областта на социални услуги за деца и семейства, здравеопазване, образование или социално включване на деца и семейства в риск;
- добро познаване на Закони, правилници, наредби и методики в социалната сфера, касаещи работата на услугите, заложени в проекта;
- способност за планиране и организиране на дейността, умения за самостоятелна работа и работа в екип, аналитични умения и способност за адекватно и бързо решаване на проблеми;
- да притежава компютърна грамотност.
Основни задължения и отговорности за длъжността:
1)Проучване на целевата група, с оглед планиране, подготовка и успешно реализиране на дейностите по проекта, чрез използване на различни педагогически методи и похвати за събиране на информация и оценяване равнището на усвоеното знание, от всяко насочено към услугата дете за адекватно планиране на педагогически намеси, относно подготовката за първи клас;
2)Подготовка на план за дейността си;
3)Подготовка на индивидуални програми за работа с всяко дете, съобразно увреждането, съдържащи следните тематични компоненти за развитие на умения за:
-    комуникативни и комуникационни умения,
-    самостоятелна работа в клас и в къщи,
-    самостоятелно учене,
-    работа в група,
-    решаване на проблеми,
-    критично и конструктивно мислене;
4) Осъществяване на взаимодействие с родителите на децата, бъдещите им учители и други;
5) Участие в разработването на индивидуални планове или на програми в детската градина, или предучилищната група, където децата са интегрирани;
6) Провеждане на индивидуални занимания с деца с увреждане, с цел подготовка за успешно постъпване в първи клас – в дома на детето или в помещение за индивидуална работа в „Център за услуги за ранно детско развитие”;
7) Провеждане на групови занимания с деца с еднакъв тип увреждане;
8) Разработване на обучителни програми, обучителни и информационни материали, методики и други:
-    за подходящи методи и техники за мотивиране на децата с увреждане, и стимулиране на личностното им развитие;
-    за провеждане на консултации при работа с родителите на деца с проблеми;
-    за консултиране на родителите относно принципите на интегрираното обучение на деца със специални образователни потребности;
-    за формите за самоподготовка в къщи;
9) Подбор на учебни средства и материали и учебни помагала, подходящи за конкретната обучителна ситуация;
10) Обучение на родителите за прилагането на похвати за работа с детето, с цел създаване у него на умения за самостоятелен живот и за самоподготовката му в къщи;
11) Посещение, заедно с децата и родителите на училище, с цел запознаване с началните учители и учебната среда;
12) Създаване и поддържане на индивидуални досиета на децата, ползващи услугите на „Център за услуги за ранно детско развитие”;
13) Оказване на съдействие и взаимодействие с екипа на „Център за услуги за ранно детско развитие”;
14) Участие в периодични срещи с останалите специалисти от екипа на Центъра, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други;
15) Участие в подготовката и провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта, включително и чрез разработване на информационни материали относно същността на услугaтa, в която участва.

2.    Рехабилитатор/Кинезитерапевт – 1 щ. бр.

Изисквания за заемане на длъжността:
1) Завършено висше образование;
2) Образователно-квалификационна степен – „Бакалавър”/ „Магистър”;
3) Специалност – рехабилитация, кинезитерапия;
4) Професионален опит – не се изисква;
5) Ще се счита за предимство:
- практически опит в работа с уязвими деца и семейства или в изпълнение на проекти в областта на социални услуги за деца и семейства, здравеопазване, образование или социално включване на деца и семейства в риск;
- способност за планиране и организиране на дейността, умения за самостоятелна работа и работа в екип, аналитични умения и способност за адекватно и бързо решаване на проблеми;
- да притежава компютърна грамотност.
Основни задължения и отговорности за длъжността:
1)    Проучване и анализ на индивидуалните потребности на децата с увреждания и родителите им и насочване към подходящите за тях дейности в „Център за услуги за ранно детско развитие”, включително и чрез работа на терен и посещения в домовете им;
2)    Разработване на кинезитерапевтични програми, обучителни и информационни материали за провеждане на консултации за работа с родители на деца с проблеми в развитието;
3)    Изследване на моторното развитие на всяко дете, насочено към услугите в „Център за услуги за ранно детско развитие”, като необходимите изследвания се провеждат използвайки формални и неформални методи на изследване на деца;
4)    Информиране на родители и специалисти относно особеностите на моторното развитие на децата, във връзка с конкретното увреждане и подпомагане на семейството за осигуряване на достъп до информация и ресурси, за подпомагане на моторното развитие на детето им;
5)    Участие в разработване и съгласуване на индивидуални планове за работа с децата и семействата от „Център за услуги за ранно детско развитие”;
6)    Регулярно посещение на домовете на децата с увреждане, съгласно индивидуалния им план;
7)    Участие в групи за работа с родители;
8)    Разработване и прилагане на подходящи планове за кинезитерапевтични намеси, които са фокусирани върху детето, съобразени с възраст и увреждане;
9)    Провеждане на дейности за развитие на уменията на децата за придвижване в различна среда (закрити и открити пространства);
10)    Подпомагане, съвместно с логопед на безопасното хранене, пиене и преглъщане на различни места, например вкъщи, в детско заведение и др. и обучение на родителите да се справят с подобни проблеми;
11)    Направляване на домашната кинезитерапевтична интервенция;
12)    Осъществяване на партньорство със семейството на детето с увреждане и подпомагане на семейството да идентифицира силните страни у детето и страните, които се нуждаят от подкрепа;
13)    Осигуряване на безопасна и подходяща употреба на адаптивно оборудване, ортопедични и други технически средства за рехабилитация, които подпомагат проявяващия се потенциал за развитие на детето, улесняване на практикуването на умения или предотвратяване на прогресивни вторични усложнения;
14)    Участие в екипните срещи за изготвяне, актуализация, оценка и планиране на: оценки на възможностите, оценки на потребностите, индивидуални планове, както и други документи, които се изготвят в процеса на работата, в която участва „Център за услуги за ранно детско развитие”;
15)    Поддържане на пълни кинезитерапевтични досиета на децата, създаване и поддържане на база данни, относно потребителите по отделните дейности и предоставените им услуги;
16)    Провеждане на групи за консултация и подкрепа на родители, относно моторното развитие на децата им;
17)    Индивидуално консултиране на родители, включително и чрез работа на терен, посещения в домовете и предоставяне на разработени обучителни и информационни материали;
18)    Участие в подготовката и провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта, включително и чрез разработване на информационни материали относно същността на услугите, в които участва.

3.    Акушерка/Медицинска сестра - 1 щ. бр.
Изисквания за заемане на длъжността:
1)    Завършено медицинско образование;
2)    Образователно-квалификационна степен – „Специалист”;
3)    Специалност – медицинска сестра, акушерка, медицински фелдшер;
4)    Професионален опит – не се изисква;
5)    Ще се счита за предимство:
- практически опит в работа с уязвими деца и семейства или в изпълнение на проекти в областта на социални услуги за деца и семейства, здравеопазване, образование или социално включване на деца и семейства в риск;
- способност за планиране и организиране на дейността, умения за самостоятелна работа и работа в екип, аналитични умения и способност за адекватно и бързо решаване на проблеми;
Основни задължения и отговорности за длъжността:
1)    Идентифициране на потребители на услугите/дейностите по проекта и мотивиране за участие в проектните дейности, включително чрез работа на терен и посещения в домовете, съвместно с педиатър/медиатор или социален работник;
2)    При отчетена необходимост насочване на семействата към услугите на ЦУРДР;
3)    Провеждане на здравно консултиране на родители на деца от 0 до 7 год., включително и работа на терен;
4)    Подпомагане на дейността на педиатъра при осъществяването на консултативни прегледи на децата.
5)    Оказване на методическа подкрепа на медиаторите, включени в консултативните дейности на Центъра;
6)    Разработване на програми и обучителни материали за провеждане на групова и индивидуална работа с потребителите на ЦУРДР;
7)    Организиране и провеждане на групови и индивидуални консултации, и подкрепа на потребителите на ЦУРДР на здравна тематика, включително и чрез работа на терен, посещения в домовете и предоставяне на разработени по проекта обучителни и информационни материали;
8)    Участие в изготвянето на индивидуални планове за работа с потребителите, съвместно с другите специалисти от ЦУРДР;
9)    Създаване и поддържане на база данни относно потребителите на Центъра;
10)    Участие при организирането и провеждането на мобилната работа в рамките на дейностите по проекта;
11)    Участие в периодични срещи с останалите специалисти, включени в дейностите по проекта, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други;
12)    Участие в подготовката и провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта, включително и чрез разработване на информационни материали относно същността на услугите на ЦУРДР;

Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
-    Кандидатите да имат познания и опит в областта на работата с рискови целеви групи, деца в ранна детска възраст и техните семейства, и с бъдещи родители;
-    Да имат умения, опит, нагласи и мотивация за работа с хора в неравностойно положение и взаимодействие с различни институции;
-    Да познават нормативната база за предоставяне на социални услуги;
-    Да спазват Етичния кодекс на работещите с деца и етичните принципи на социалната работа с деца, семейства и общности;
-    Да прилагат Методиката на екипната работа по случай и Методическото ръководство за предоставяне на услугите по проекта;
-    Да притежават компютърна грамотност;
-    Да бъдат комуникативни и да притежават умения за работа в екип;

Начин на провеждане на подбора:
1.    Обявление;
2.    Подбор по подадените документи;
3.    Събеседване.

Необходими документи за участие в процедурата по подбор:
- Заявление - образец;
- Автобиография - образец;
- Копие на документ за завършено образование;
- Копие на документи, удостоверяващи трудовия стаж на кандидата (ако е приложимо);
- Копие на документи, доказващи допълнителни умения и квалификация (ако е приложимо).

Документите по образец се получават на адрес: гр. Кюстендил, ул. „Яворов” 6, ет. 2, кабинети 223 и 224 (сградата на Общинска поликлиника) или могат да бъдат изтеглени от интернет страницата на Община Кюстендил.

Място и срок за подаване на документите:
Подаването на заявлението и приложените документи към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник в гр. Кюстендил, ул. „Яворов” 6, ет. 2, кабинети 223 и 224 (сградата на Общинска поликлиника) от 13.03.2023 г. до 17:00 часа на 24.03.2023 г. включително.
Документите могат да се изпращат и по пощата с обратна разписка или по куриер, като пощенското клеймо трябва да е с дата, не по-късно от обявения срок.
Всички съобщения във връзка с подбора, ще се обявяват на информационното табло на офиса на проекта в гр. Кюстендил, ул. „Яворов” 6, ет. 2, кабинети 223 и 224 (сградата на Общинска поликлиника) и на сайта на Община Кюстендил.

В 7-дневен срок от обявяването на списъците с класиране всяко кандидатствало лице може да направи възражение пред Кмета на Община Кюстендил.

Телефон за информация: 078/55-11-30 или 078/55-11-31

ВАЖНО:

Списъците с допуснатите и недопуснатите до събеседване кандидати ще бъдат обявени на 27.03.2023 г. на информационното табло до офиса на проекта в гр. Кюстендил, ул. „Яворов” 6, ет. 2, кабинети 223 и 224 (сградата на Общинска поликлиника) и на сайта на Община Кюстендил.

Споделете в социалните мрежи:

Във връзка с изпълнение на проект „Услуги за ранно детско развитие в община Кюстендил”, процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05М90Р001-2.004 „Услуги за ранно детско развитие”, приоритетна ос: „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване” по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 -2020 г. и утвърдена от Кмета на Община Кюстендил „Процедура за подбор на персонал”

 

 

І. ДОПУСНАТИ КАНДИДАТИ ДО СЪБЕСЕДВАНЕ  

 

ДОПУСНАТИ КАНДИДАТИ

 

ДЛЪЖНОСТ

МОТИВИ/

ДОПЪЛНИТЕЛНИ УМЕНИЯ

1.       

Кирил Йорданов Мотикаров

Работник поддръжка

Отговаря на изискванията

 

Споделете в социалните мрежи:

Във  връзка с изпълнение на проект „Услуги за ранно детско развитие в община Кюстендил”, процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05М90Р001-2.004 „Услуги за ранно детско развитие”, приоритетна ос: „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване” по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 -2020 г. и утвърдена от Кмета на Община Кюстендил „Процедура за подбор на персонал”

 

ДАТА

КАНДИДАТ

 

ЧАС

 

 

1.         

07.03.2023г.

Кирил Йорданов Мотикаров

 

10.00 ч.

 

 

СЪБЕСЕДВАНЕТО ЩЕ СЕ ПРОВЕДЕ В СГРАДАТА НА ОБЩИНА КЮСТЕНДИЛ

КАБИНЕТ 51

Споделете в социалните мрежи:

І. КЛАСИРАНЕ НА ОЦЕНЕНИТЕ КАНДИДАТИ:

 

1.Работник поддръжка

 

ИМЕ НА КАНДИДАТА

ТОЧКИ

1.

Кирил Йорданов Мотикаров

15 т.

 

Трудов договор се сключва с лицето, класирано на 1 - во място за позиция № 1 в списъка с оценени и класирани кандидати за заемане на съответната длъжност.

 

В 7-дневен срок от обявяването на списъците с класиране всяко кандидатствало лице може да направи възражение пред Кмета на Община Кюстендил.

Споделете в социалните мрежи:

Кампанията се провежда под мотото: „Рециклирай пластмасовите бутилки и метални кенове - Спаси живот!“ и има за цел 70% увеличение на събраните рециклируеми отпадъци

Община Кюстендил и Екопак България започват съвместна кампания „Градска рециклиада“, с мисията да спасят стотици тонове отпадъци от природата и да осигурят животоспасяваща първа помощ при внезапен сърдечен арест. Това е най-мащабната и първа по рода си подобна инициатива, която се провежда в 14 общини в България от март до декември 2023 г. под мотото: „Рециклирай пластмасовите бутилки и метални кенове - Спаси живот!“

Целта на организаторите е да увеличат с поне 70% събираемостта на пластмасови бутилки и алуминиеви кенове на територията на общината за периода от март до декември 2023 г. спрямо същия период на миналата година. Ако целта бъде постигната или надмината, ЕКОПАК ще осигури възможност за животоспасяваща първа помощ при сърдечен арест, от която могат да се възползват всички граждани на Община Кюстендил. При успешен резултат от кампанията ще бъдат поставени един или няколко автоматични дефибрилатора на подходящи обществени места в града.

Незабавно оказаната първа помощ в първите 3 минути след сърдечен арест многократно повишава шансовете за оцеляване и може да спаси човешки живот.
В България от внезапен сърдечен арест загиват повече от 10 хиляди човека годишно - 10 пъти повече отколкото в автомобилни катастрофи, пожари и природни бедствия взети заедно! Автоматичните дефибрилатори са често срещани по обществени места в много европейски градове. Те са създадени, за да може всеки, който стане свидетел на внезапен сърдечен арест, да може да окаже животоспасяваща първа помощ и да помогне на човек в нужда.  

От март до декември 2023 г. Община Кюстендил и ЕКОПАК ще организират редица инициативи, с които да ангажират граждани, бизнес, училища и детски градини да се включат в кампанията. През март и април ще стартират еко-състезания в учебни заведения – училища и детски градини. Отделно, с подкрепата на Община Кюстендил ще бъде създадена организация за предаване на пластмасови бутилки и кенове от заведения за бързо хранене, кафета, фитнеси, граждани и други. Актуална информация за предвижданите активности във всяка община ще бъдат обявявани своевременно на https://www.ecopack.bg/bg/GR/kustendil-gradska-recikliada и на уебсайта на Общината.
За целите на кампанията се отчитат всички количества, събрани от всички състезания, инициативи, пунктове за събиране, организирани от общината , както и

 

тези, събрани през системата от контейнери за разделно събиране на Екопак България.


„Вярвам, че заедно ще успеем не само да върнем отпадъците в цикъла на производство, но и да помогнем да бъде спасен човешки живот в случай на нужда. Надявам се с помощта на тази кампания разделното събиране да се превърне в навик на повече граждани и домакинства и ефектът от нея да продължи напред в годините. Убеден съм, че тези минимални цели, които си поставяме, ще бъдат не само постигнати, но и многократно надминати с общи усилия.“, заяви Александър Урманов, изпълнителен директор на ЕКОПАК България.

Използваните пластмасови бутилки и алуминиеви кенове могат да бъдат 100% рециклирани, ако, обаче, бъдат разделно събрани. За съжаление много често тези отпадъци попадат в смесения битов отпадък и стигат до общинското депо или остават да се разлагат стотици години в природата. Целта на кампанията „Градска рециклиада“ е да повиши разделното събиране на тези два типа отпадъци, за да помогне за изпълнението на заложените в българската и европейската нормативна база амбициозни цели и задължения. Тази инициатива ще бъде от полза и за намаляване на обема отпадъци, които попадат на общинските депа за битова смет и запазването на средата, в която живеем по-чиста и красива за по-дълго време.

ЕКОПАК е най-голямата организация за оползотворяване на отпадъци от опаковки в България. Организацията създава и управлява системи за разделно събиране в над 87 общини, използвайки трицветната система от контейнери и е основен доставчик за рециклираща индустрия в страната. През 2022 година организацията е събрала и предала за рециклиране близо 120 000 тона пластмасови, стъклени, метални и хартиени отпадъци от опаковки. Тези материали се превръщат в нови опаковки, дрехи, мебели, чанти или чували и отново влизат в употреба и така спестяват природни ресурси и намаляват отпадъците, които оставяме след себе си.


За повече информация:
Ива Стефанова
Мениджър „Връзки с обществеността, комуникации и регулации“
ЕКОПАК България
email: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.  
тел: 0894361195

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл. 26, ал. 2 и ал. 3 от Закона за нормативните актове Проектът за изменение на правилника за устройството и дейността на Общинско предприятие „Чистота“ гр. Кюстендил, заедно с мотивите към него е публикуван на 20.01.2023 г. на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.

В 30-дневния срок за обществени консултации по чл. 26, ал. 4 изр. първо от Закона за нормативните актове  няма постъпили предложения и становища по изработения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги   на територията на Община Кюстендил.

Споделете в социалните мрежи:

Обявява за провеждане на конкурс за войници във военни формирования от Военновъздушните сили за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища в страната и в чужбина

https://www.comd.bg/sites/default/files/public_files/zapovedi/mo/vvs-24.02.23.pdf

 

 

 

Споделете в социалните мрежи:

Контакти

  078/ 55 11 66
  078/ 55 10 04
  гр.Кюстендил, пл. "Велбъжд" № 1
  БУЛСТАТ 000261517 

 

Този уебсайт използва "бисквитки", за да гарантира, че получавате най-доброто изживяване от нашия уебсайт