IT1
Днес в Националния пресклуб на БТА се състоя пресконференция на Община Кюстендил и БТА по повод предстоящия "Празник на черешата 2021" и свързаните с него обществени и културни събития на територията на община Кюстендил.
Кметът на Община Кюстендил Петър Паунов и Кирил Вълчев - генерален директор на БТА подписаха договор за сътрудничество между БТА и Община Кюстендил.
„Този празник се явява като едно красиво и вкусно разклонение на дългогодишния "Празник на плодородието", който датира от 60-те години на миналия век, а от 2008 година се появи и „Празник на черешата“. Всяка година традиционно се представят над 100 сорта череши за страната и региона от Институт по земеделие, Кюстендил“, сподели Петър Паунов по време на пресконференцията.
„Духа на тази постановка ще се срещне с духа на народния празник на Кюстендил по случай „Празника на черешата“, сподели от своя страна Ириней Константинов директор на Театър „София“ и заяви че с нетърпение очаква отново да бъде в град Кюстендил.
„Моят първи концерт на сцена беше в град Кюстендил. Концерта беше много хубав, а след него посетихме и Крепостта Хисарлъка. Спомените бяха незабравими и всеки път когато стане въпрос за Кюстендил, аз се връщам към тези свои спомени. Сега ще добавя нови и наистина благодаря за тази прекрасна покана“, добави още г-н Константинов.
„Черешата е символ на живота от изток до запад. Японският поет Кобаяши казва: „Да бъдеш жив, това е да си под цъфнали череши“, пък ако отидем на запад в Южна Америка, Пабло Неруда казва, че най-хубаво е да правиш това, което пролетта прави с черешите, така че ще можете да се уверите сами, ако се включите в „Празника на черешата“ – Кюстендил“, заяви генералния директор на БТА Кирил Вълчев.
Официалана програма
ПРАЗНИК НА ЧЕРЕШАТА КЮСТЕНДИЛ 2021
25, 26 и 27.06.2021 г.
- Базар на кюстендилски череши
• Изложение на занаятчии и производители
25 ЮНИ -ПЛОЩАД „ВЕЛБЪЖД”
19:00 - Театър „София“ с емблематичната постановка „Апетит за череши“ в ХГ „Владимир Димитров – Майстора“
19:30 - Художествен пърформънс – флашмоб, с участие на детски и младежки школи от Кюстендил
20:00 ч. – Празничен концерт Свет Радославов и Дара
26 ЮНИ -ПЛОЩАД „ВЕЛБЪЖД”
10:00 - 16:00 ч. - Художествено изложение на череши и черешови произведения
11:00 ч. – Официално откриване
- Представяне на перспективни сортове череши за страната и региона от Институт по земеделие, Кюстендил
- Конкурс за най-едра череша, атрактивно вешало и красив черешов щанд
- Празничен концерт
16:00 ч. - Обявяване на резултатите от конкурса, с гост Олга Борисова
21:00 ч. - Празничен концерт, с участието на Рафи
27 ЮНИ -ПЛОЩАД „ВЕЛБЪЖД”
10:30 ч.– Кулинарна надпревара „Череши в кухнята” и кулинарни демонстрации с гост Драгомир Драганов
12:00 ч.– Състезателни игри с череши
14:00 ч. – Обявяване на резултатите от кулинарна надпревара „Череши в кухнята” и закриване на празника
линк на видеото от пресконференцията
Близо 900 кг пластмаса бяха събрани в неделния ден, сортирани и предадени за рециклиране в предоставените жълти контейнери от ЕКОПАК.
С огромно желание се включиха в инициативата цели семейства, ученици от различни училища, читалища и деца от детски градини.
Тази година сред творбите, от които участниците можеха да избират, бяха Приключенията на Хъкълбери Фин и Том Сойер, "Анн от фермата "Грийн Гейбълс", "Доктор Дулитъл" и много др. За най-малките имаше лимитирано издание „Къде отива боклукът“, а за обичащите разходките сред природата – „На планина с деца“ предоставени специално за кампанията от „Издателство Ракета”. Ново издание и на един от най-великите английски писатели – Оскар Уайлд, събиращо негови разкази, зарадва участниците.
Кампанията е подкрепена от Община Кюстендил и организирана от издателството Smart Books и фондация Credo Bonum.
Обработката ще се състои през деня на тревните площи в парк „Хисарлъка“ и детските площадки в града, а след 21:00 часа на останалата част зелени площи и ще бъде извършена от фирма „ДДД-Кюстендил“ ЕООД, в качеството на изпълнител на услугата.
При неблагоприятни метеорологични условия, планираното пръскане може да бъде изместено за друг благоприятен ден.
Обработката ще се осъществи с помощта на подвижен многофункционален генератор за влажна дезинсекция от ново поколение, монтиран на високо проходим автомобил, предназначен за мащабни, аерозолни обработки срещу бълхи, кърлежи, ларвицидни форми на комари, дървесни вредители и други ULV /ултрамалообемно третиране/ и термоаерозолни обработки срещу имагоцидни форми на комари.
Площите ще бъдат третирани с препарат Бандит 10ЕВ, карантинният срок е 24 часа.
Обработваните тревни площи ще бъдат както следва:
- ГРАДСКА ЧАСТ
- Тревна площ кв. „Запад“
- Тревна площ „Гаров площад“
- Тревна площ при Драматичен театър „Крум Кюлявков“
- Тревна площ при централна градска част, сградата на Община Кюстендил и магазин „Билла“
- Тревна площ на бул. „България“ и ул.“ Демокрация“
- Тревни площи при Курортна поликлиника, Художествената галерия, Младежки дом, къща-музей „Димитър Пешев“
- Тревни площи при Чифте баня, Дервиш баня и почивна станция на ЛПВЦ-БДЖ.
- Тревни площи при лятно кино, Ловен дом
- Тревни площи при ул. „Георги Тертер“
- Тревна площ кв. „Младост“ и кв. „Колуша“
- Тревни площи при р. Банщица с граници кв. „Запад“ - кв.“Изток“
- Тревни площи около Животинския пазар
- КВАРТАЛ ИЗТОК
КВАРТАЛ „ИЗТОК“ – тревни площи и улични пространства
III. Парк „ХИСАРЛЪКА“ – тревни площи
Днес, отбелязвайки Световения ден на околната среда, общинска администрация, общински съветници и граждани се включиха в организираното почистване на град Кюстендил.
Над 60 човека обхванаха три района на града - река Банщица при плажа, градинката при Езерата и района на старото кино на пазара.
При почистването бяха събрани над 95 чувала с боклук и извозени с камион от ОП “Чистота”.
“Благодарим на всички, които се включиха и са съпричастни. Надявам се повече хора да се включат в предстоящите инициативи, да знаем, че всяка ръка е ценна и най- вече да пазим околната среда”, коментира кметът Петър Паунов.
Днес на 5 юни отбелязваме Световен ден на околната среда. През годините честването на този ден се е превърнало в значима глобална платформа за ангажиране на обществото в проблематиката за опазване на околната среда в множество държави. Това е добра възможност за хората да допринесат в грижата за околната среда, обединявайки индивидуалните си усилия в позитивно въздействие върху планетата.
Кюстендил отбеляза с тържествено слово Денят на Ботев и на загиналите за свободата и независимостта на България.
Тази година се навършват и 145 години от гибелта на поета-революционер Христо Ботев.
В знак на почит към паметта на загиналите за свободата и независимостта на България на паметника на „Булаир“, венци и цветя бяха поднесени от областния управител инж. Александър Пандурски, кмета Петър Паунов, зам.-кметовете Росица Плачкова, Радмила Рангелова и Светослав Василев, председателя на Общински съвет - Кюстендил Иван Андонов и общински съветници, политически партии, граждани, граждански сдружения и организации.
Церемонията премина под звуците на Общинския духов оркестър, а след воя на сирените бяха припомнени основни момента от живота, делото и саможертвата на Ботев.
Националната екокампания ще се проведе на 6 юни (неделя) на паркинга пред хипермаркет „Кауфланд“ (бул. Македония №10). Събитието е с начален час 10:00 и ще продължи до 13:00 часа.
Всеки, който донесе килограм годна за рециклиране пластмаса, ще получи книга по избор.
Тази година сред творбите, от които участниците могат да избират, ще са Приключенията на Хъкълбери Фин и Том Сойер, "Анн от фермата "Грийн Гейбълс", "Доктор Дулитъл" и др. За най-малките ще има лимитирано издание „Къде отива боклукът“, а за обичащите разходките сред природата – „На планина с деца“ предоставени специално за кампанията от „Издателство Ракета”. Ново издание и на един от най-великите английски писатели – Оскар Уайлд, събиращо негови разкази, ще зарадва участниците.
Желаещите, които искат да се включат в „Книги за смет“, е препоръчително да носят пластмасата опразнена от съдържание, почистена и смачкана, за да заема по-малко място. Сред отпадъците, които няма да бъдат приемани, са блистери от лекарства, туби от масла и домакински електроуреди.
Кампанията, подкрепена от Община Кюстендил, е организирана от издателството Smart Books и фондация Credo Bonum.
От първото издание на „Книги за смет“ през 2013 г. досега в резултат на националната кампания у нас са рециклирани над 80 тона пластмасови отпадъци и са раздадени десетки хиляди книги.
ОБЩИНА КЮСТЕНДИЛ
Във връзка с изпълнение на проект „Услуги за ранно детско развитие в община Кюстендил” – Договор № BG05М90Р001-2.004-0024-С01 по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05М90Р001-2.004 „Услуги за ранно детско развитие”, приоритетна ос 2: „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване” по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 -2020 г. и утвърдена от Кмета на Община Кюстендил „Процедура за подбор на персонал”, представяме следното:
ОБЯВЛЕНИЕ
за провеждане на подбор на персонал за
„Център за услуги за ранно детско развитие” - гр. Кюстендил,
за специален педагог и педиатър:
Персоналът се назначава на трудови договори на база на необходимите квалификация и опит, така че да изпълнява заложените в проекта дейности до 31.12.2021 г.
За обявената длъжност в „Център за услуги за ранно детско развитие” (ЦУРДР), могат да кандидатстват лица, които отговарят на следните изисквания:
- Специален педагог – 1 щ. бр.
Изисквания за заемане на длъжността:
- Завършено висше образование;
- Образователно-квалификационна степен – „Бакалавър”/„Магистър”;
- Специалност – специална педагогика или други приравнени специалности и квалификации;
- Професионален опит – не се изисква;
- Ще се счита за предимство:
- практически опит в работа с уязвими деца и семейства или в изпълнение на проекти в областта на социални услуги за деца и семейства, здравеопазване, образование или социално включване на деца и семейства в риск;
- добро познаване на Закони, правилници, наредби и методики в социалната сфера, касаещи работата на услугите, заложени в проекта;
- способност за планиране и организиране на дейността, умения за самостоятелна работа и работа в екип, аналитични умения и способност за адекватно и бързо решаване на проблеми;
- да притежава компютърна грамотност.
Основни задължения и отговорности за длъжността:
1)Проучване на целевата група, с оглед планиране, подготовка и успешно реализиране на дейностите по проекта, чрез използване на различни педагогически методи и похвати за събиране на информация и оценяване равнището на усвоеното знание, от всяко насочено към услугата дете за адекватно планиране на педагогически намеси, относно подготовката за първи клас;
2)Подготовка на план за дейността си;
3)Подготовка на индивидуални програми за работа с всяко дете, съобразно увреждането, съдържащи следните тематични компоненти за развитие на умения за:
- комуникативни и комуникационни умения,
- самостоятелна работа в клас и в къщи,
- самостоятелно учене,
- работа в група,
- решаване на проблеми,
- критично и конструктивно мислене;
4) Осъществяване на взаимодействие с родителите на децата, бъдещите им учители и други;
5)Участие в разработването на индивидуални планове или на програми в детската градина, или предучилищната група, където децата са интегрирани;
6)Провеждане на индивидуални занимания с деца с увреждане, с цел подготовка за успешно постъпване в първи клас – в дома на детето или в помещение за индивидуална работа в „Център за услуги за ранно детско развитие”;
7)Провеждане на групови занимания с деца с еднакъв тип увреждане;
8)Разработване на обучителни програми, обучителни и информационни материали, методики и други:
- за подходящи методи и техники за мотивиране на децата с увреждане, и стимулиране на личностното им развитие;
- за провеждане на консултации при работа с родителите на деца с проблеми;
- за консултиране на родителите относно принципите на интегрираното обучение на деца със специални образователни потребности;
- за формите за самоподготовка в къщи;
9)Подбор на учебни средства и материали и учебни помагала, подходящи за конкретната обучителна ситуация;
10)Обучение на родителите за прилагането на похвати за работа с детето, с цел създаване у него на умения за самостоятелен живот и за самоподготовката му в къщи;
11)Посещение, заедно с децата и родителите на училище, с цел запознаване с началните учители и учебната среда;
12) Създаване и поддържане на индивидуални досиета на децата, ползващи услугите на „Център за услуги за ранно детско развитие”;
13)Оказване на съдействие и взаимодействие с екипа на „Център за услуги за ранно детско развитие”;
14)Участие в периодични срещи с останалите специалисти от екипа на Центъра, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други;
15)Участие в подготовката и провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта, включително и чрез разработване на информационни материали относно същността на услугaтa, в която участва.
- Педиатър – 0,5 щ. бр.
Изисквания за заемане на длъжността:
- Завършено висше образование;
- Образователно-квалификационна степен – „Магистър”;
- Специалност – педиатрия;
- Професионален опит – не се изисква;
- Ще се счита за предимство:
- добро познаване на нормативната уредба в областта на здравната грижа за деца и бъдещи и настоящи майки, както и в социалната сфера;
- способност за планиране и организиране на дейността, умения за самостоятелна работа и работа в екип, аналитични умения и способност за адекватно и бързо решаване на проблеми.
Основни задължения и отговорности за длъжността:
- Идентифициране на потребители на услугите/дейностите по проекта и мотивиране за участие в проектните дейности, включително чрез работа на терен и посещения в домовете, съвместно с други служители на „Център за услуги за ранно детско развитие”;
- При отчетена необходимост насочване на семействата към услугите на „Център за услуги за ранно детско развитие”;
- Оказване на методическа подкрепа на медиаторите, включени в консултативните дейности на Центъра;
- Оказване на методическа подкрепа на медицинската сестра, включена в дейностите, в които участва;
- Разработване на програми и обучителни материали за провеждане на групова и индивидуална работа с потребителите на ЦУРДР на здравна тематика;
- Организиране и провеждане на групови и индивидуални консултации, подкрепа на потребителите на ЦУРДР на здравна тематика, включително и чрез работа на терен, посещения в домовете и предоставяне на разработени по проекта обучителни и информационни материали;
- Участие в изготвянето на индивидуални планове на потребителите, съвместно с другите служители по съответната услуга;
- Създаване и поддържане на база данни относно потребителите по отделните дейности на ЦУРДР;
- Участие при организирането и провеждането на мобилната работа в рамките на дейностите, в които участва;
- Участие в периодични срещи с останалите специалисти, включени в дейностите по проекта, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други;
- Участие в подготовката и провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта, включително и чрез разработване на информационни материали относно същността на услугите на ЦУРДР.
Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
- Кандидатите да имат познания и опит в областта на работата с рискови целеви групи, деца в ранна детска възраст и техните семейства, и с бъдещи родители;
- Да имат умения, опит, нагласи и мотивация за работа с хора в неравностойно положение и взаимодействие с различни институции;
- Да познават нормативната база за предоставяне на социални услуги;
- Да спазват Етичния кодекс на работещите с деца и етичните принципи на социалната работа с деца, семейства и общности;
- Да прилагат Методиката на екипната работа по случай и Методическото ръководство за предоставяне на услугите по проекта;
- Да притежават компютърна грамотност;
- Да бъдат комуникативни и да притежават умения за работа в екип;
Начин на провеждане на подбора:
- Обявление;
- Подбор по подадените документи;
- Събеседване.
Необходими документи за участие в процедурата по подбор:
- Заявление - по образец; може да видите тук.
- Автобиография - по образец; може да видите тук.
- Копие на документ за завършено образование;
- Копие на документи, удостоверяващи трудовия стаж на кандидата (ако е приложимо);
- Копие на документи, доказващи допълнителни умения и квалификация (ако е приложимо).
Документите по образец се получават на адрес: гр. Кюстендил, ул. „Яворов” 6, ет. 2, кабинет 224 (сградата на Общинска поликлиника) или могат да бъдат изтеглени от интернет страницата на Община Кюстендил.
Място и срок за подаване на документите:
Подаването на заявлението и приложените документи към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник в гр. Кюстендил, ул. „Яворов” 6, ет. 2, кабинет 224 (сградата на Общинска поликлиника) от 19.05.2021 г. до 17:00 часа на 25.06.2021 г. включително.
Документите могат да се изпращат и по пощата с обратна разписка или по куриер, като пощенското клеймо трябва да е с дата, не по-късно от обявения срок.
Всички съобщения във връзка с подбора, ще се обявяват на информационното табло на офиса на проекта в гр. Кюстендил, ул. „Яворов” 6, ет. 2, кабинет 224 (сградата на Общинска поликлиника) и на сайта на Община Кюстендил.
В 7-дневен срок от обявяването на списъците с класиране всяко кандидатствало лице може да направи възражение пред Кмета на Община Кюстендил.
Телефон за информация: 078/55-11-31
ВАЖНО:
Списъците с допуснатите и недопуснатите до събеседване кандидати ще бъдат обявени на 30.06.2021 г. на информационното табло до офиса на проекта в гр. Кюстендил, ул. „Яворов” 6, ет. 2, кабинет 224 (сградата на Общинска поликлиника) и на сайта на Община Кюстендил.
- 1. В Раздел I чл. 3 (1), текстът се изменя по следния начин:
Чл. 3. (1) Еднократните помощи се осигуряват със средства от общинския бюджет и се отпускат диференцирано, според поредността на децата, чиито родители са заявителите, както и съобразно степента на образование на родителите.
- 2. В Раздел II чл. 7 (5) т. 4, текстът се изменя по следния начин:
Чл. 7 (5) т. 4 поредността на децата, чиито родители са заявителите;
- 3. В Раздел III чл. 10 (5) текстът се изменя по следния начин:
Чл. 10 (5) При раждане на близнаци, еднократната финансова помощ се изплаща за всяко дете близнак, като сумата се определя, съобразно броя на предходните деца, чиито родители са заявителите.
- 4. В Раздел IV чл. 14 (3) е техническа грешка.
- 5. Настоящият Правилник за изменение и допълнение на Правилник за отпускане на еднократна финансова помощ за насърчаване на раждаемостта и подпомагане на отглеждането на деца на територията на община Кюстендил влиза в сила в 7 – дневен срок от приемането му .
Правилник за изменение и допълнение на Правилник за отпускане на еднократна финансова помощ за насърчаване на раждаемостта и подпомагане на отглеждането на деца на територията на община Кюстендил е приет от Общински съвет - Кюстендил на ……………2021 г. и е подпечатан с официалния печат на Общинския съвет.
Мотиви може да видите тук