На основание чл. 140, ал. 4 от Закона за публичните финанси и в изпълнение на чл. 37, ал. 1 от Наредбата за условията и реда за съставяне на тригодишната бюджетна прогноза за местните дейности и за съставяне, обсъждане, приемане, изпълнение и отчитане на общинския бюджет на Община Кюстендил, Председателят на Общински съвет – Кюстендил организира обществено обсъждане на Изпълнението на бюджета и сметките за средства от Европейския съюз на община Кюстендил за 2019 г. и състоянието на общинския дълг към 31.12.2019 година.
Председателят на ОбС – Кюстендил отправя покана към жителите на общината, представителите на бизнеса, представителите на средствата за масово осведомяваме, ръководителите на бюджетни звена, неправителствените организации и цялата общественост за участие в общественото обсъждане.
Обсъждането ще се проведе на 20 август 2020 г. /четвъртък/ от 17:30 часа в голямата зала на Общински театър – Кюстендил, бул.“България“ № 26А.
С материалите свързани с общественото обсъждане може да се запознаете в Общински съвет – Кюстендил, в сградата на общината или на сайта на община Кюстендил: www.kustendil.bg.
Вашите мнения, препоръки и въпроси може да отправите писмено в деловодството на общината или на e-mail: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
Доклад за изпълнението на бюджета към 31.12.2019г.може да видите тук
Отчет за изпълнението на бюджета към 31.12.2019г.може да видите тук
На 11.08.2020 г. от 11:00 ч. в зала на Читалище „Братство“, ул. „Патриарх Евтимий“ 18, гр. Кюстендил се проведе Стартова пресконференция по проект № BG16M1OP002-2.002-0002-C01 Изграждане на екологична инфраструктура за РСУО „Рила Еко“, финансиран по ОП „Околна среда 2014 - 2020“, съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие на Европейския съюз по процедура чрез директно предоставяне BG16M1OP002-2.002, „Комбинарана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварителна третиране на битови отпадъци“.
На пресконференцията Ръководителят на проекта инж. Росица Плачкова запозна гости и медии с основната цел и заложените дейности при изпълнение на проекта. Представи участниците и партньорите, очакваните резултати и ползите за трите общини от неговото изпълнение.
Бенефициент по проекта е Община Кюстендил. Проектът е с общата стойност 9 748 590,60 лв., от които: 5 955 969,72 лв. от Европейския фонд за регионално развитие; 1 051 053,48 лв. национално съфинансиране от държавния бюджет на Република България; 826 492,22 лв. собствен принос на Бенефициента и 1 915 138,18 лв. недопустими разходи. Продължителността е от 10.04.2019 г. до 02.07.2022 г
Основната цел на проект Изграждане на екологична инфраструктура за РСУО „Рила Еко“ е намаляване на количеството депонирани битови отпадъци, генерирани в общините Кюстендил, Невестино и Трекляно.
Днес, 07.08.2020 г., Временната комисия по номинациите на кандидати за Обществен посредник на територията на Община Кюстендил по решение № 173/25.06.2020 г. на ОбС Кюстендил взе следното
РЕШЕНИЕ:
В изпълнение на задълженията си съгласно чл. 68, чл. 68а и чл. 68в, във връзка с чл. 67, чл. 67а, ал. 3 и чл. 67б от Закона за съдебната власт във връзкас Писмо изх. №153/09.07.2020 г. Председателя на Окръжен съд Кюстендил и прпепис от протокол от общо събрание на съдиите от Окръжен съд Кюстендил от 07.07.2020 г. Общински съвет Кюстендил на заседание проведено на 30.07.2020 г. прие Решение № 196/30.07.2020 г. на ОбС Кюстендил, по силата на което:
РЕШИ:
2.Създава Временна комисия за извършване проверка на документите и за изслушване на кандидатите за съдебни заседатели за района на Кюстендилски районен съд – мандат 2021 -2025 г., която да се състои от единадесет общински съветника.
5.1. За съдебен заседател може да бъде избран дееспособен български гражданин, който:
5.2. Съдебен заседател не може да бъде лице, което:
На 11.08.2020 г. от 11:00 ч. в зала на Читалище „Братство“, ул. „Патриарх Евтимий“ 18, гр. Кюстендил ще се проведе Стартова пресконференция по проект № BG16M1OP002-2.002-0002-C01 Изграждане на екологична инфраструктура за РСУО „Рила Еко“, финансиран по ОП „Околна среда 2014 - 2020“, съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие на Европейския съюз по процедура чрез директно предоставяне BG16M1OP002-2.002, „Комбинарана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварителна третиране на битови отпадъци“.
Бенефициент по проекта е Община Кюстендил. Проектът е с общата стойност 9 748 590,60 лв., от които: 5 955 969,72 лв. от Европейския фонд за регионално развитие; 1 051 053,48 лв. национално съфинансиране от държавния бюджет на Република България; 826 492,22 лв. собствен принос на Бенефициента и 1 915 138,18 лв. недопустими разходи. Продължителността е от 10.04.2019 г. до 02.07.2022 г.
На пресконференцията Ръководителят на проекта ще запознае гости и медии с основната цел и заложените дейности при изпълнение на проекта. Ще представи участниците и партньорите, очакваните резултати и ползите за трите общини от неговото изпълнение.
Основната цел на проект Изграждане на екологична инфраструктура за РСУО „Рила Еко“ е намаляване на количеството депонирани битови отпадъци, генерирани в общините Кюстендил, Невестино и Трекляно.
Проект: BG16M1OP002-2.002-0002-C01 Изграждане на екологична инфраструктура за РСУО „Рила Еко“, финансиран по ОП „Околна среда 2014 - 2020“, съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие на Европейския съюз по процедура чрез директно предоставяне BG16M1OP002-2.002, „Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварителна третиране на битови отпадъци“.
ПРОЕКТ НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБА ЗА РЕДА И УСЛОВИЯТА ЗА ПОСТАВЯНЕ НА ПРЕМЕСТВАЕМИ ОБЕКТИ, РЕКЛАМНИ, ИНФОРМАЦИОННИ И МОНУМЕНТАЛНО-ДЕКОРАТИВНИ ЕЛЕМЕНТИ НА ГРАДСКОТО ОБЗАВЕЖДАНЕ И ЗА РЕКЛАМНАТА ДЕЙНОСТ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА КЮСТЕНДИЛ.
(Приета с Решение № 767/31.07.2014 г. на ОбС - Кюстендил, изм. с Решение № 226/11.11.2016 г. по адм. д. №241/2016 г., в сила от 29.11.2016 г. на КАС;изм. и доп. с Решение № 1096/31.07.2019 г. на ОбС - Кюстендил)
(4) (нов. с р. № 1096/31.07.2019 г. на ОбС - Кюстендил) Преместваемите обекти могат да бъдат самостоятелни или спомагателни. Спомагателните, разположени в допълнителната открита търговска площ по чл. 56, ал. 11 от ЗУТ /открити щандове, апарати, грилове, хладилни витрини, маси за консумация, подиуми, щендери, слънцезащитни съоръжения и др. подобни/, се поставят въз основа на схема, одобрена от Главния архитект на Община Кюстендил към съществуващи търговски обекти и категоризирани заведения за хранене, в близост до тях, за обслужване на дейността им, по начин по който не се възпрепятства дейността на други търговски обекти или достъпа до тях.
За маси за сервиране на открито към заведения за обществено хранене се издава разрешение за поставяне на основание одобрена схема за поставяне и валидна категоризация, без да се изисква одобряване на документация.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
МОТИВИ
КЪМ НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБА ЗА РЕДА И УСЛОВИЯТА ЗА ПОСТАВЯНЕ НА ПРЕМЕСТВАЕМИ ОБЕКТИ, РЕКЛАМНИ, ИНФОРМАЦИОННИ И МОНУМЕНТАЛНО-ДЕКОРАТИВНИ ЕЛЕМЕНТИ НА ГРАДСКОТО ОБЗАВЕЖДАНЕ И ЗА РЕКЛАМНАТА ДЕЙНОСТ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА КЮСТЕНДИЛ
(Приета с Решение № 767/31.07.2014 г. на ОбС - Кюстендил, изм. с Решение № 226/11.11.2016 г. по адм. д. №241/2016 г., в сила от 29.11.2016 г. на КАС;изм. и доп. с Решение № 1096/31.07.2019 г. на ОбС - Кюстендил)
В хода на прилагане на Наредбата за реда и условията за поставяне на преместваеми обекти, рекламни, информационни и монументално-декоративни елементи на градското обзавеждане и за рекламната дейност на територията на община Кюстендил, се установяват непълноти и пропуски, които препятстват правилното прилагане на по-високо стоящия нормативен акт Закон за устройство на територията, а така също и на нормативната уредба, касаеща изискванията за заведенията за обществено хранене. Предложените промени в наредбата ще доведат до яснота и недвусмислие при прилагането ѝ.
За прилагането на Наредбата не са необходими финансови и други ресурси.
Предлаганият Проект на Наредба за реда и условията за поставяне на преместваеми обекти, рекламни, информационни и монументално-декоративни елементи на градското обзавеждане и за рекламната дейност на територията на община Кюстендил е разработен на основание чл. 21, ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и е в съответствие с Европейското законодателство, предвид съответствието на основния нормативен акт (ЗМСМА) с него.
Заинтересованите лица имат право в 30 дневен срок да депозират в деловодството на Община Кюстендил предложения и становища по Проекта на Наредба за реда и условията за поставяне на преместваеми обекти, рекламни, информационни и монументално-декоративни елементи на градското обзавеждане и за рекламната дейност на територията на община Кюстендил.
Планираните безплатни консултации организирани заедно с община Кюстендил за 21 юли 2020 г. с д-р Сашо Райков, акушер-гинеколог от Центъра за Асистирана репродукция на Аджибадем Сити Клиник Болница Токуда - София, се отлагат, поради усложняващата се епидемиологична ситуация.
Двойките с репродуктивни проблеми обаче ще имат възможност да получат безплатна консултация с експерта по Viber на 21 юли 2020 г. между 10:00 и 14:00 часа.
Необходимо е предварително записване на 02/403 4245.
Оставете номер за контакт, свързан с устройство, на което имате инсталирана програмата Viber (смартфон, стационарен или преносим компютър или таблет). И очаквайте обаждане!
Проектът на Общинска стратегия за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците в община Кюстендил 2020 – 2021 г., заедно с мотивите към него, е публикуван на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения, становища и възражения на 19.06.2020 г., в съответствие с разпоредбите на чл. 26, ал. 3 от Закона за нормативните актове.
В нормативно определения 30–дневен срок няма постъпили предложения за изменение на разработения проект.
Няма неприети предложения по проекта на Общинска стратегия за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците в община Кюстендил 2020 – 2021г.
Строежът на ФолаПласт ООД трябваше да бъде открит на 1. юли 2020 г. в Кюстендил с официална церемония по първа копка. За съжаление Корона вирусът осуети намеренията на компанията.
„Въпреки трудните времена, ние взехме решение да осъществим планираната инвестиция в Кюстендил“, заяви управляващият съдружник на „ФолаПласт“ ООД Йоханес Зейфарт. "Бихме искали да благодарим преди всичко на кмета г-н Паунов, който подкрепи нашия проект от самото начало. Също така се радваме, че в лицето на Бараж Груп ЕООД открихме главен изпълнител, който отговаря точно на нашите изисквания."
Новият завод е първото производствено предприятие на немската компания VolaPlast GmbH & Co. KG извън Германия. Немската компания-майка ФолаПласт е една от най-модерните и иновативни компании за преработка на пластмаси в Германия. Основана през 1961 г., днес във ФолаПласт Германия работят почти 200 души и се управляват от собствениците 3-то поколение. С цел да осъществи по-нататъшен растеж на компанията и за да може напълно да отговори на изискванията на клиентите и в бъдеще, компанията инвестира в ново производствено предприятие в Кюстендил. Решението за Кюстендил беше предшествано от интензивен процес на подбор.
На парцел от над 17 000 м² се изгражда модерна производствена и складова сграда с двуетажно административно крило. Новата сграда, построена от Бараж Груп ЕООД, трябва да бъде готова през февруари 2021 г. В последствие на площ от 4300 м² ще се произвеждат технически пластмасови детайли и ще се монтират автостъклоизмиваща система за различни автомобилни производители в Европа. Първоначално ще бъдат наети 30 нови служители. В последствие между 100 и 120 човека ще намерят работа в новия завод. "За нас най-важното на новото място са мотивирани и ангажирани служители. Ето защо стартирахме с подбора на специалисти и ръководни кадри в платформата jobs.bg. Ще започнем да търсим персонал за производството най-късно през есента", каза Вернер Хопах, управител и собственик на фирмата.
Лице за контакт:
VolaPlast GmbH & Co. KG
Yvonne Gerlach
Mörshäuser Weg 1
34286 Spangenberg
DEUTSCHLAND
0049 5663 94 78 0
Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
кандидатури за работа изпращайте на:
Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
Днес, 03.07.2020 г., Временната комисия за номинациите на кандидати за Обществен посредник, проведе заседание, на което в изпълнение на задълженията си по решение № 173/25.06.2020 г. на Общински съвет – Кюстендил, взе следното
РЕШЕНИЕ:
- всеки български гражданин, който има постоянно местожителство на територията на Община Кюстендил и отговаря на условията за избор на общински съветник съгласно чл. 397. От Изборния кодекс – ал. (1) Право да бъдат избирани за общински съветници и кметове имат българските граждани, които са навършили 18 години към изборния ден включително, не са поставени под запрещение, не изтърпяват наказание лишаване от свобода и са живели най-малко през последните 6 месеца в съответното населено място.; ал. (2) Право да бъде избиран за общински съветник има и всеки гражданин на държава - членка на Европейския съюз, който не е български гражданин, навършил е 18 години към изборния ден включително, не е поставен под запрещение, не изтърпява наказание лишаване от свобода, има статут на продължително или постоянно пребиваващ в Република България, живял е най-малко през последните 6 месеца в съответното населено място и не е лишен от правото да бъде избиран в държавата членка, на която е гражданин, със завършено висше образование и над 5 години стаж, препоръчителен по специалността право или публична администрация.
-да притежава морални качества и обществен авторитет.
- да заемат платена длъжност в общинската администрация, както и в търговски дружества с общинско имущество и общински предприятия;
- да участват в ръководните органи на търговски дружества или юридически лица с нестопанска цел;
- да членуват в ръководството на политическа партия или синдикална организация, в т.ч. на общинско ниво.
- да извършват търговска дейност
6 Комплекта документи за участие в процедурата по номинации и избор на Обществен посредник, на основание чл. 8, ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Обществения посредник на територията на Община Кюстендил, следва да съдържа:
- заявление;
- автобиография;
- свидетелство за съдимост;
- копие от диплома за висше образование;
- документ, удостоверяващ трудов стаж;
- виждания за изпълнението на функцията на обществения посредник;
- други материали (препоръки, сертификати и др.), които по тяхна преценка са в подкрепа на кандидатурата им;
- декларация за обстоятелствата по чл. чл. 9 от Правилника за организацията и дейността на Обществения посредник на територията на Община Кюстендил;
Предоставям на вниманието на заинтересованите страни Общинска стратегия за лично развитие на децата и учениците в Община Кюстендил 2020-2021г. и мотивите към нея. Заинтересованите страни могат да подават писмени становища, мнения и предложения в деловодството на общината в 30 - дневен срок от настоящата публикация. Стратегията и мотивите може да видите тук.
На 16 юни 2020 г. се проведе първото заседание на Общинска преброителна комисия в Кюстендил, на което бе обсъдена организацията на дейностите по подготовка и провеждане на преброяването на населението и жилищния фонд в Република България през 2021 година.
Членовете на Общинска преброителна комисия обсъдиха и приеха Правилника за организацията на дейността й, както и Организационният план по подготовката и провеждането на преброяването на населението, с подробен график по дейности и дати. На заседанието бяха представени също резултатите от проведеното пробно електронно преброяване в периода 20 – 30 април 2020 г.
Беше обсъден и предварителния обход в населените места на община Кюстендил, област Кюстендил във връзка с райониране на територията на Република България на контролни райони и преброителни участъци.
През 2021 година, 18-тото преброяване на населението и жилищния фонд ще се проведе на два етапа. Първият етап – електронно, ще стартира на 22.01.2021 г. и ще приключи на 31.01.2021 г. Вторият етап, посредством посещение на домакинствата, сградите и жилищата от преброител, ще стартира на 01.02.2021 г. и ще приключи на 15.02.2021 г. Важно е да се отбележи, че преброяването е задължително, като преброителите ще посетят всички домакинства, които не са се преброили на първия етап.