
НОВИНИ (602)
Уважаеми съграждани,
Община Кюстендил Ви напомня, че на 31.12.2022 год. изтича срокът за подаване на декларация за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване на физически и юридически лица за имоти, които няма да се използват през 2023 г., както и на декларация за определяне на таксата за битови отпадъци според количеството битови отпадъци и честотата на сметоизвозване за нежилищни имоти на юридически лица за следващата 2023 год.
Декларациите може да подадете електронно чрез електронните услуги на сайта на Община Кюстендил – kustendil.bg, чрез Системата за сигурно електронно връчване, на един от следните имейл адреси – Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите., Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите., Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.. Електронно подадените декларации следва да бъдат подписани с електронен подпис от всички данъчно задължени лица, посочени в декларацията.
Остава възможността декларациите да бъдат подадени по пощата на адрес: гр. Кюстендил пл. „Велбъжд“ № 1 или на място в дирекция „Местни приходи“.
Образци на декларациите може да намерите на сайта на общината – www.kustendil.bg в раздел „Административни услуги“ на следния линк:
https://kustendil.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=334&Itemid=273&lang=bg
Декларацията може да се изтегли и от раздел електронни услуги или да бъде получена на място в дирекция „Местни приходи“.
На основание чл. 26, ал. 5 от Закона за нормативните актове Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кюстендил, заедно с мотивите към него е публикуван на 21.10.2022 г. на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.
В 30-дневния срок за обществени консултации по чл. 26, ал. 4 изр. първо от Закона за нормативните актове са постъпили следните предложения и становища по изработения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кюстендил:
Организация |
Предложения и становища |
Приема/не приема предложението |
Обосновка за неприетите предложения |
Група общински съветници на „БСП за България“ |
По т. 1.1 Първите 30 минути – безплатно По . 1.5.3 За един месец със запазено място – 20 лв. По т 1.5.4 За една година със запазено място – 200 лв. |
Предложението не се приема. |
По т. 1.1 Невъзможно за прилагане, тъй като няма съществуващ механизъм по прилагането и контролирането.
По т. 1.5.3 и т. 1.5.4 направените предложения са съобразени със спецификата на пътната мрежа в гр. Кюстендил и финансовите възможности на населението и бизнеса, и регистрираните масови нарушения на закона за движение по пътищата, относно паркирането и престоя на автомобилите за предложените зони за кратковременно платено паркиране. |
Група общински съветници на „БСП за България“ |
По т. 2 Предлагаме разграничение по зони или по първостепенна – 1000 лв. и второстепенна – 300 лв. пътна мрежа. |
Предложението не се приема. |
Така направеното предложение за първостепенна и второстепенна пътна мрежа е в противоречие с глава III и чл. 29, ал. 1 от Наредбата за организацията и безопасността на автомобилното движение на територията на Община Кюстендил. |
Група общински съветници на „БСП за България“ |
т. 16 считаме за неясна. В т.16.1 принудително преместване на МПС от зона за кратковременно платено паркиране в определен за целта паркинг – 50 лв., таксата ще е 50 лв. само за тези, които са преместени от зона за кратковременно платено паркиране или ще е 50 лв. за репатриране от всяко място, което е предвидено, че е забранено паркирането и нарушителите се репатрират? |
|
В т. 16 са изменени цените на таксата по вече действащата Наредба, които са съобразени с ръста на инфлацията и неколкократното повишаване на цените на горивата, и ръста на минималната работна заплата. Таксата от 50 лв. ще се прилага и за всички спрени и паркирали МПС, съгл. чл. 171, т. 5 букви от „а“ до „г“ включително от Принудителни административни мерки на ЗДвП. |
Група общински съветници на „БСП за България“ |
По т. 17 Освобождаване на МПС в момент на задържане за неправилно паркиране – 20 лв.
|
Предложението не се приема. |
Направеното предложение не се приема, поради несъответствието на двете действия по освобождаване, посочени в т. 16 и т.17 от Проекта на Наредба. |
Група общински съветници на „БСП за България“ |
По т. 18.1 Предлагаме срокът да е 24 часа. |
Предложението не се приема. |
Предлаганата часова ставка и продължителността на престоя ще превърне наказателния паркинг, в паркинг за платени услуги, но на много по-ниски от предложените в Наредбата цени. |
На основание чл. 26, ал. 5 от Закона за нормативните актове Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Кюстендил, заедно с мотивите към него е публикуван на 14.10.2022 г. на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.
В 30-дневния срок за обществени консултации по чл. 26, ал. 4 изр. първо от Закона за нормативните актове има постъпили следните предложения и становища по изработения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Кюстендил:
Организация |
Предложения и становища |
Приема/не приема предложението |
Обосновка за неприетите предложения |
Група общински съветници на „БСП за България“
|
Екологичният компонент да се определя в зависимост от екологичната категория, както следва: Без екологична категория, с екологична категория „Евро1“, „Евро2“, „Евро“3 – 1,00, а по отношение на данъка в зависимост от мощността на двигателя да не се променя. |
Предложението не се приема. |
Така направеното предложение за екологичния компонент не попада в границите по закон, определени съгласно чл. 55, ал. 1 от ЗМДТ, при който коефициентът за автомобили без екологична категория, категория „Евро 1“ и „Евро 2“ е в границите от 1,10-1,40. При категория „Евро 3“ коефициентът по сега действащата Наредба е единица, и той не е обект на Проекта. Освен това ще се постигне справедливост при определяне на ДМПС и равнопоставеност между собствениците на различните категории автомобили. Идеята за промяната е основана на „замърсителят плаща“ или въвеждане на данъчни облекчения за собствениците на автомобили, които съответстват на високите екологични стандарти и утежнения за тези, които не съответстват на такива и замърсяват околната среда повече.
|
Група общински съветници на „БСП за България“
|
Предложената промяна в чл. 15, числото „1,4“ се заменя с числото „2,5“ е абсолютно необосновано. Ниският данък не идва от малкото промили, а от ниската данъчна оценка на населените места с изключение на гр. Кюстендил. В малките населени места данъчните оценки на недвижимите имоти в голямата си част са между 2000 и 10000 лева. При данъчна оценка от 2000 лева, прилаганото увеличение за голяма част от неселените места няма да има желания ефект. |
|
Предложените промени са закономерни, обосновани, навременни и приемането им ще създаде по-висока устойчивост на общинския бюджет. Данъчната оценка на недвижимите имоти се определя съгл. Приложение № 2 от ЗМДТ. Категорията на населените места се определя от МРРБ и не е в правомощията на ОбС да изменя показателите, влияещи върху размера на данъчната оценка. В същото време законодателят не дава възможност да се диференцират различни ставки на данък недвижими имоти за различните населени места. Трябва да се отчете, че съществуват законодателни облекчения и освобождаване от заплащане на ДНИ, на определена категория лица и обекти, което определяне не е от правомощията на Общинския съвет, но в същото време са голяма част от собствените приходи, които биха постъпили в бюджета на общината. Напр: облекчения за основно жилище, ТЕЛК, паметници на културата и др.
|
На основание чл. 8, ал. 1 и ал. 2 от Наредбата за условията и реда за установяване на жилищни нужди, настаняване под наем и продажба на общински жилища, възражения по проекта на картотека на граждани за настаняване под наем в общински жилища за 2023 г. се правят в 14-дневен срок до Кмета на Община Кюстендил, считано от датата на обявяване – 01.12.2022 г. може да видите тук
It still seems strange to me that this big bookmaker is still not known in our country, because mostbet-az90-yukle.com It is a true world leader in the sports betting industry and a brand to keep an eye on
Културният съвет към Община Кюстендил се учредява в изпълнение на проект “Ritual Gatherings: Традиционни ритуали и интерактивно съвременно изкуство – механизми за изграждане на общности и постигане на устойчиви културни екосистеми“ BGCULTURE-2.001-0117-C01 и ще представлява устойчив механизъм за развитие на местните културни екосистеми.
Предвижда се Съветът да се състои от нечетен брой участници с максимален брой 7.
Основни цели на Културния съвет са:
- Подпомагане на частни лица и организации, заети в сферата на изкуството и културата в Община Кюстендил чрез обмен на опит и добри практики с културните съвети в Община Троян и Община Шумен, както и с партньорските организации на сдружение „АСОРИ“ Музей на живото изкуство (Исландия) и Pikene pa Broen(Норвегия);
- Повишаване капацитета и финансовата устойчивост на културните оператори;
- Развиването на нови подходи и модели за създаването на артистични продукти;
- Създаване на партньорски мрежи;
- Популяризиране на дейността на Културните съвети;
- Ангажиране на съществуващи и достигане до нови публики;
- Кандидатстване за общинско, национално и европейско финансиранe;
- Комуникиране с бизнес организации с цел осигуряване на спонсорства.
Процедурата ще бъде отворена до 30.12.2022
За да попълните формуляра за кандидатстване, моля последвайте линка: https://forms.office.com/r/Z2n8x1CSVv.
Проект BGCULTURE-2.001-0117-C01 "Ritual Gatherings: Традиционни ритуали и интерактивно съвременно изкуство – механизми за изграждане на общности и постигане на устойчиви културни екосистеми” се изпълнява с финансова подкрепа предоставена от Исландия, Лихтенщайн и Норвегия по линия на Финансовия механизъм на ЕИП. Проекта е част от ОП „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“, Резултат 2 „Подобрен достъп до изкуства и култура“.
Основна цел на проекта е прилагането на холистичен подход за съживяването на малки културни екосистеми, чрез събития и активности, насочени към ключовите участници в тях и с фокус - обмяната на опит и артистичнипрояви с експерти от културния сектор в Исландия и Норвегия. От една страна, проектът цели подобряване достъпа до култура в малките населени места посредством провеждането на серия регионални микросъбития, последвани от ежегоден, интердисциплинарен фестивал. От друга - проектът цели повишаване капацитета на местните културни оператори и творци, посредством провеждането на семинари, лекции, работилници и ежегоден професионален форум.
Бенефициент на проекта е Сдружение АСОРИ, а партньори в изпълнението на проекта са общините Кюстендил, Троян и Шумен, Музеят на народните художествени занаяти и приложните изкуства - Троян, норвежкия артистичен колектив Pikene på Broen и Музеят на Живото Изкуство/The Living Art Museum – Рейкявик, Исландия.
www.eeagrants.bg
www.asori.org
www.ritualgatherings.com
По проект BG16RFOP001-1.030-0008-СО2 „Основно обновяване на незастроени със сгради площи в УПИ VIII, кв.176 по плана на гр. Кюстендил, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.030 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014 – 2020 – Кюстендил“, част от процедура BG16RFOP001-1.039
Община Кюстендил има удоволствието да Ви покани на заключителната пресконференция за представяне на изпълнението на дейностите по проект „Основно обновяване на незастроени със сгради площи в УПИ VIII, кв.176 по плана на гр. Кюстендил.
Събитието е в изпълнение на дейностите по проекта, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“.
Заключителната пресконференция ще се състои на 29.11.2022 г. от 11:00 ч. в Килийното училище, гр. Кюстендил.
Каним всички желаещи да присъстват на събитието!
На основание чл. 26, ал. 2 и ал. 3 от Закона за нормативните актове Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кюстендил, заедно с мотивите към него е публикуван на 21.10.2022 г. на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.
В 30-дневния срок за обществени консултации по чл. 26, ал. 4 изр. първо от Закона за нормативните актове не са постъпили предложения и становища по изработения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кюстендил.
На основание чл.26, ал.2 и ал.3 от Закона за нормативните актове проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредба за организацията и безопасността на автомобилното движение на територията на Община Кюстендил заедно с мотивите към него, е публикуван на 21.10.2022 година на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.
В 30-дневния срок за обществени консултации по чл.26, ал.4 изр. второ от Закона за нормативните актове не са постъпили предложения и становища по изработения проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кюстендил
На основание чл. 26, ал. 2 и ал. 3 от Закона за нормативните актове Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Кюстендил, заедно с мотивите към него е публикуван на 14.10.2022 г. на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.
В 30-дневния срок за обществени консултации по чл. 26, ал. 4 изр. първо от Закона за нормативните актове не са постъпили предложения и становища по изработения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Кюстендил.
ПЪРВА НАУЧНА КОНФЕРЕНЦИЯ
,,ФИЗИЧЕСКО ВЪЗПИТАНИЕ И СПОРТ- ИСТОРИЯ, СЪВРЕМЕННО РАЗВИТИЕ, ИНОВАЦИИ“
ПОСВЕЩАВА СЕ НА СПОРТНИТЕ ГЕРОИ НА КЮСТЕНДИЛ
3 ноември 2022г. четвъртък
Посрещане и регистрация на участниците в конференцията
09.00- 10.00ч. Драматичен театър Кюстендил- малка зала
Официално откриване на конференцията 10.00ч.
Драматичен театър Кюстендил- малка зала
Организатори:
Асоциация на спортните педагози
Община Кюстендил
Регионален исторически музей „акад. Йордан Иванов“- гр. Кюстендил
3 – 4 ноември 2022г.
Кюстендил
ПРОГРАМА
Първо заседание
Председател: професор дн Симеон Йорданов
10.10 Професор дн Симеон Йорданов/АСП_Бг/- Физическо възпитание и спорт в Кюстендил, деятели и спортисти с най- голям принос за развитието им
10.30 Владимир Велинов/Баскетболен клуб,,Велбъжд“/- Баскетболът в Кюстендил през периода от 1989 до 2022 година
10.45 Владимир Табаков/ Кюстендил/- Леката атлетика в Кюстендил
11.00 Невина Къралиева/СУ,,В.Левски“ Кюстендил/- СУ,,В.Левски“ Кюстендил, постижения и перспективи за развитие
11.15 Доцент д-р Владимир Ангелов/НСА,,В.Левски“/- Развитие на спорта акробатика в Кюстендил
11.30 Професор д-р Гюрка Ганчева/НСА,,В.Левски“- Кюстендилската школа по художествена гимнастика - началото на един славен път
11.45 Професор дн Елеонора Милева/НСА,,В.Левски“/-Професионална квалификация и кариерно развитие на учители по физическо възпитание и спорт в България
12.00 Яна Маринова/Докторант в НСА,,В.Левски“/- Олимпийско обра-зование и възпитание в 191 ОУ,,Отец Паисий“, с.Железница
12.15 Жасмин Мицова/ ПМГ,,Професор Емануил Иванов“ Кюстендил/
- Някои страни на физическото възпитание и спорта в ПМГ,,Професор Емануил Иванов“ Кюстендил
12.30 Кафе- пауза
Второ заседание
Председател: професор д-р Гюрка Ганчева
13.00 Професор дн Магдалена Глушкова, доцент д-р Мария Граматикова/ ЮЗУ „Неофит Рилски“/- Многомерна статистика при мултимодални изследвания на деца
13.15 Силвия Митова/Туристическо дружество,,Осогово“/- Основаване и развитие на ТД,,Осогово“ Кюстендил.
13.30 Георги Бургов/СУ,,В.Левски‘ Кюстендил/- Спортното ориентиране в Кюстендил, история, постижения и перспективи за развитие
13.45 Антон Венев/Регионален исторически музей Кюстендил/- Футболът в Кюстендил между възходи и спадове 1945 - 1957 г.
14.00 Огнян Пешев/Аматьорска футболна лига Кюстендил/- Футболът в Кюстендил през периода 2019 – 2022 година
14.15 Доцент д-р Венцеслав Гаврилов, д-р Методи Богомилов/Асоциация на спортните педагози на България/- Модел за физическа активност в условията на детската градина.
14.30 Доцент д-р Георги Брестнички/НСА,,Васил Левски/- Представяне на българския национален отбор по баскетбол на Евробаскет през 2022 г., сравнен с европейският шампион Испания
14.45 Д-р Каролина Грозданова/Българска федерация по Кореш/-
Произход на спорта борба и нейните разновидности. Основна роля във физическото възпитание при подрастващи и младежи
15.00 Иван Автутов/Българска федерация по Кореш/- Поясната борба Кореш - българска нематериална културна традиция
15.15- 16.00 Придвижване до ПМГ,,Професор Емануил Иванов“
16.00- 16.40 Открит урок по физическо възпитание
16.45- 17.45 Дискусия по актуални проблеми на физическото възпитание и спорта с учители по физическо възпитание и треньори по вид спорт
Драматичен театър Кюстендил- малка зала
18.30 Културно- спортна програма и награждаване учители по физическо възпитание, треньори, спортни деятели и спортисти, за заслуги в развитието на спорта в Кюстендил и страната
19.30 Коктейл за участниците в Конференцията,наградените учители по физическо възпитание, треньори, спортни деятели, спортисти и гости
4 ноември 2022г. петък
Трето заседание- Драматичен театър Кюстендил-
малка зала
Председател: доцент д-р Владимир Ангелов
10.30 Рилка Петрова / Отдел "Държавен архив" – Кюстендил/- Коста-дин Сотиров и участието му в организирането и провеждането на Авто-рали „Осогово“ – Кюстендил ( 1970 – 1995)
10.45 Д-р Ивета Бонова / НСА „В. Левски“/- Живот и дело на Милчо Миленски
11.00 Професор, дн Николай Колев/Федерация по крикет/- За нетра-диционните спортове
11.15 Професор дн А. Янева, професор д-р Г. Игнатов, доцент д-р Е. Йорданов, М. Недкова, Т. Георгиев, М. Антонова/СУ,,Св.Климент Охридс-ки“/- Какво би мотивирало академичната общност на Софийския универ-ситет да спортува?
11.30 Албена Георгиева / Отдел „Държавен архив- Кюстендил“-
Рилска спортна област 1925- 1945 г.
11.45 Елена Близнакова, магистър, доцент д-р Георги Сергиев /НСА,,В.Левски“/ - Поведенчески стратегии за справяне с пред състезателната тревожност при състезателки по художествена гимнастика
12.00 Заключително заседание и закриване на конференция
Забележка: Авторите на доклади, следва да ги презентират в рамките на 12 минути, като в експозето изложат целта и задачите на проучването, използваните изследователски методи, най- съществените страни на съдържанието и да завършат със обобщение/заключение/.
Още...
Световният ден за борба с инсулта ще бъде отбелязан на 29 октомври под егидата на Световната организация за инсулт (WSO), съобщиха от Асоциацията за инсулт и афазия в България. На територията на нашата община, кампанията преминава под патронажа на кмета Петър Паунов
Тази година кампанията се подкрепя от Министерството на здравеопазването, Националното сдружение на общопрактикуващите лекари в България, Националното сдружение на общините в България и много представители на българския бизнес.
През месец октомври, Асоциацията за инсулт и афазия стартира Национална кампания за разпространяване на адекватна информация сред населението, свързана с превенцията на инсулта. Община Кюстендил се присъедини към повече от 70 общини в България, които подкрепят борбата с инсулта.
Акцент в кампанията на национално равнище е осветяването на обществени сгради в лилав цвят – цветът на борбата с инсулта.
Иновация на кампанията е създаването на интерактивна карта на всички местоположения в страната, на които могат да бъдат намерени листовки, плакати, транспаранти, билбордове или други информационни материали.
Община Кюстендил и Асоциацията за инсулт и афазия, планират редица съвместни дейности, които ще бъдат насочени към пострадалите от инсулт и техните семейства.
От Асоциацията за инсулт и афацизия се обръщат с апел към всички българи да отделят няколко минути, да се запознаят със симптомите на инсулта и поведението при тяхното установяване. Те приканват българите за да изтеглят и да се запознаят с приложението STROKE RISKOMETER, с чиято помощ могат сами да определят своя риск, да се предотврати инсулт и да се спаси човешки живот.
- https://play.google.com/store/apps/details?id=com.strokeriskometer&hl=en&gl=US
- https://apps.apple.com/lb/app/stroke-riskometer-aimdev/id1514083245
Следете за новини и повече информация за събитието на фейсбук страницата @store.bg или на сайта на Асоциацията за инсулт и афазия www.stroke.bg
Община Кюстендил отправя покана до всички заинтересовани страни за участие в информационна среща за представяне на актуална и полезна информация относно публикуван проект на Насоки за кандидатстване по процедура „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд -eтап I“ по Националния План за възстановяване и устойчивост (ПВУ). Срещата ще се проведе на 27.10.2022г. /четвъртък/ в сградата на читалище „Братство“, с адрес: ул. „Патриарх Евтимий“ 18 от 10:00 часа, синя зала.
В програмата на информационната среща е предвидено общо представяне на условията и реда за кандидатстване по процедурата, както и консултиране на заинтересованите лица по конкретни въпроси.
Заповядайте!
На основание чл.26, ал.2 от Закона за нормативните актове, предоставям на вниманието на заинтересованите лица изготвения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за организацията и безопасността на автомобилното движение на територията на община Кюстендил и Мотивите може да видите тук.
Заинтересованите страни могат да изпращат становища, предложения и мнения по проекта на Наредба на електронния адрес на община Кюстендил Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите., или по пощата на адрес: гр.Кюстендил, пл."Велбъжд" № 1.
Срокът за провеждане на обществени консултации е след 30 дни публикуване на проекта и мотивите на интернет страницата на Община Кюстендил. Срокът е определен на основание чл. 26, ал. 4 от Закона за нормативните актове и чл. 9, ал. 4 от Наредба за нормативните актове на Общинския съвет.