ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ КЮСТЕНДИЛ / РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ | Политика за достъпност | Карта на сайта

bg BG en EN ru RU
НОВИНИ

НОВИНИ (687)

     Уведомлението е във връзка с кампания на Национална агенция за приходите за насърчаване на доброволното деклариране и плащане на данъци и осигурителни вноски от земеделските стопани, , на които са изплатени субсидии от Държавен фонд „Земеделие“ (ДФЗ).
Вече могат и да се проверят точния размер на изплатените суми през 2018 г. от ДФЗ. Електронната справка по ЕГН е достъпна в интернет на адрес - https://sei i.cHz.hu/scu/r?p=727:8160:::NQ:8160::.
В случай, че лицето не разполага с точната информация за сумата от ДФЗ, същата ще му бъде предоставена чрез електронна справка от фонда, от служителите на НАП, при посещение на офиса на НАП по постоянен адрес на лицето - офис в гр. Кюстендил и гр. Дупница. Допълнителна информация и/или консултация може да се получи в работно време на телефона на Информационния център на НАП- 0700 18 700.
Тези средства са доход за земеделските стопани, който трябва да бъде вписан в годишната данъчна декларация за доходите, която подават в НАП до 30 април 2019 г. Освен субсидиите, получени от ДФЗ, в декларацията се включват и всички други облагаеми доходи, включително тези от продадената селскостопанска продукция.
Ако вече е подадена данъчна декларация, но по някаква причина лицата са пропуснали да посочат част от получените от ДФЗ суми. могат да подадат коригираща декларация до 30 април 2019 г. Подробна информация за това какви данъци и осигуровки се дължат от земеделските стопани е налична на интернет страницата на НАП - https://nap.bg/documents?id=18377

 

Споделете в социалните мрежи:

Община Кюстендил е отличена с награда  „Асеневци“2019 за най-голям принос в развитието на културния туризъм. Кметът Петър Паунов получи наградата от Ирина Найденова – член на  УС на Асоциация на българските туроператори и туристически агенти на официална церемония на 20.04.2019г във Велико Търново.

Награждаването е организирано от АБТТА и е част от програмата на Международното изложение „Културен туризъм“ в град Велико Търново. Община Кюстендил се представи със собствен щанд, брандиран с някои от културните обекти в града – Чифте баня, музеен комплекс „Св. Георги“, ХГ „Владимир Димитров – Майстора“.

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл.26, ал.2 и ал.3 от Закона за нормативните актове проектът на Наредба за управление на горски територии - собственост на Община Кюстендил, заедно с мотивите към нея е публикуван на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения, становища и възражения на 15.03.2019 г.

В 30–дневния срок за обществени консултации по чл.26, ал.4 от Закона за нормативните актове не са постъпили предложения и становища по изработения проект на Наредба за управление на горски територии- собственост на Община Кюстендил.

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл. 61, ал. 3 от Административно-процесуалния кодекс предоставям на вниманието на заинтересованите страни Проект на Наредба за изменение на Наредба за изграждане и опазване на зелената система на територията на община Кюстендил.
Предложения и становища по Проекта на Наредбата могат да се подават в деловодството и на електронната поща на Община Кюстендил Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. в  срок от 30 дни от датата на публикуването му, на основание чл. 26, ал. 4 от Закона за нормативните актове. Проектът и мотивите към него , може да видите тук.

Споделете в социалните мрежи:

Община Кюстенидил удължава срока за записване на лица с постоянен адрес в гр. Кюстендил, желаещи да добиват строителна дървесина и дърва за огрев за собствени нужди без право на продажба от общинските и държавните гори съгласно чл.111, ал.5 и 6 от Закона за горите за отоплителен сезон 2019/2020 год. до 10.05.2019г.

Максималното количество дърва за огрев е до 10 пространствени кубически метра иглолистни или широколистни.

Записването ще се извършва в ст. 47 в Община Кюстендил

Споделете в социалните мрежи:

     Пето ОУ „Хр.Ботев“, град Кюстендил, е сред първите иновативни училища в България. Вече 2 години успушно се прилагат иновативни методи на преподаване и интерактивни подходи в обучението. Насърчава се развитието на обучението по науки в училище, интереса и изследователските компетентности на учениците. Важно място заема изследователския подход в обучението. Иновативните идеи за подобряване на обучението по науки в училище и  научната подготовка на учениците се реализират чрез работа в различни извънкласни и извънучилищни форми и дейности. За успеха на иновацията допринасят партньорството между училището и образователни институции – БАН, Природонаучен музей, ЛТУ, БФ „Биоразнообразие“, Община Кюстендил, РБ „Ем.Попдимитров“, РЗИ и др. Сформирани са екипи за работа от учители/ученици от училището и представители/ментори от институциите. Като тази година има и сформиран екип за съвместна дейност между Д. Георгиева /начален учител/ и Хосе Луис Олмо /Испания/. Те работят със своите ученици по два проекта: „Качествени и здравословни храни и води“- научно - изследвателска дейност и „Храна за астронавти“ – подготовка, преработка и опаковане на храни за астронавти. На базата на стари, традиционни български и испански методи, екипът на проекта разработи повече методи за подготовка и съхранение чрез въвеждане на нови технологии, които включват различни методи за сушене на храна. Проектът провокира интереса и желанието на учениците да търсят нови технологични методи за обработка и съхранение.  
     До този момент информацията между участниците се обменяше чрез интернет. Днес г-жа Георгиева се завърна от Испания, където заедно със своя колега споделиха и обобщиха работата на двете образователни институции и подготвиха участието си със съвместния проект на Международния фестивал „Наука на сцената“ в Португалия през м.октомври 2019г.
    Проектът ще бъде представен пред 450 преподаватели от училища и институти от 30 европейски държави и е първият български проект, разработен и реализиран с представители на друга европейска държава, представен на Международния фестивал.

Споделете в социалните мрежи:

На 13 април 2019 г. /събота/ от 9:00 часа кметът Петър Паунов, ръководството на Община Кюстендил и всичките 37 общински съветници организират и лично ще се включат в акция по почистване на замърсени участъци на територията на региона.

Организаторите любезно уведомяват, че всеки съгражданин и гост е добре дошъл като участник и партньор в съботното начинание.

Желаещите да се включат в кампанията, могат да го направят с предварително записване на телефон 0882972011 или на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите..

Сборен пункт за участниците в почистването -  паркингът на Общинския плаж на ул. “Георги С. Раковски“, където ще бъдат предоставени чували, ръкавици и необходимите технически пособия. На място ще бъде организиран транспортът до различните участъци за почистване.

  • Мост на ул. “Хаджи Димитър“ – мост на ул.“Овощарска – уборка на бермите и почистване на коритото от единични отпадъци.
  • Сметище под моста на ул. “Хаджи Димитър“.
  • КЗК – Околовръстно шосе – терените между шосето и реката.
  • Почистване на реката от отпадъци – Околовръстен път – с. Ябълково.
  • Почистване на сметище в коритото на реката зад мотел „Сайма“.
  • Почистване на сметище – дере от двете страни на пътя с. Граница - с. Слокощица.

Жителите на Кюстендил, които имат желание да изчистят околоблоковото пространство или градинка, се умоляват да оставят събраната смет до най-близкия контейнер за битови отпадъци и да се обадят на телефон: 0882 972 011; 0882 972 025

Отпадъците, събрани по време на кампанията, ще се извозят от ОП „ЧИСТОТА“.

Благодарим за Вашата активност!

Споделете в социалните мрежи:

Съветът на децата е консултативен орган към председателя на Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) и от 2003г. работи в изпълнение на основните принципи на Конвенцията на ООН за правата на детето и Закона за закрила на детето. Целта му е да насърчава детското участие в процесите на изработване на политики за децата и вземане на решения. Той включва представители на младите хора от всяка административна област и на децата от уязвимите групи и им дава възможност да обменят знания, умения и ценности, да взаимодействат с държавни и неправителствени организации на национално и регионално ниво.
Желаещите да кандидатстват трябва да бъдат на възраст до 18 години.
Кандидатстването става в следните направления:
1. Членове на училищни форми за самоуправление, съгласно чл. 171 на Закона за предучилищното и училищното образование, или на детски/младежки съвети, парламенти и др.;
2. Представители на детски и младежки инициативи и програми, финансирани от бизнеса;
3. Представители на неправителствени организации, работещи с деца, както и потребители/доброволци в социални услуги за деца;
4. Индивидуални кандидатури.
Ако дете кандидатства по направление 1), 2) или 3), то е необходимо към формуляра за кандидатстване да бъде прикрепен протокол или друг документ, доказващ решение за номинацията. Това означава, че всяка организация или програма може да номинира само един свой представител, като вземе официално решение за това.
 Необходими документи за кандидатстване:
1.    Формуляр за кандидатстване.
2.    Мотивационно писмо.
3.    Протокол или друг документ, доказващ решение за номинацията.
Документите се подават на място или по пощата на адрес: град Кюстендил 2500, пл. „Велбъжд”1, както и по електронен път на e-mail: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.. Те трябва да отговарят на изискванията на Процедурата по избор на членове на Съвета на децата, публикувана на официалния сайт на Община Кюстендил. С процедурата може да се запознаете тук
       Срок за подаване на документите: 24 май 2019 г.
Комисия, назначена от Кмета на Община Кюстендил, ще разгледа постъпилите кандидатури, ще извърши подбор на членове на Съвета съгласно посочените в Процедурата критерии и ще изготви предложение  в срок до 30 май 2019 г. До 15 юни 2019 г. одобрените предложения ще бъдат представени пред Областния управител.

Споделете в социалните мрежи:

На 22.03.2019 г. в Община Кюстендил стартира изпълнението на Договор № BG05M9OP001-2.018-0031-С01 и Договор №BG05M9OP001-2.018-0031-2014BG05М2ОP001-C01 по проект „Равни възможности за малцинствата и уязвимите групи – преодоляване на негативните стереотипи и подкрепа за личностно развитие”, процедура „Социално-икономическа интеграция на уязвими групи. интегрирани мерки за подобряване достъпа до образование“ – КОМПОНЕНТ 1, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките  ресурси” 2014-2020 и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж" 2014-2020.
Община Кюстендил ще изпълнява проекта със съдействието и подкрепата на следните асоциирани партньори:
-    Министерство на образованието и науката;
-    Агенция за социално подпомагане;
-    Агенция по заетостта;
-    Регионална здравна инспекция – Кюстендил.
Общата стойност на проекта е  882 659.05 лв. от които:
- 499 999.23 лв. по  ОП РЧР
- 382 659.82 лв. по ОП НОИР
Срок на изпълнение – от 22.03.2019 г. до 31.12.2020 г.

Повече информация може да видите тук.

Споделете в социалните мрежи:

Във връзка с покачването на температурите и повишаването на популацията на кърлежите, община Кюстендил ще извърши пролетни дезакаризационни мероприятия на тревните площи в град Кюстендил. Обработката ще бъде извършена от  ДДД-Кюстендил ЕООД в качеството на изпълнител на услугата. Обработката ще се състои след 22:00 часа на 28.03.2019 г.
Обработката ще се осъществи с помощта на подвижен многофункционален генератор за влажна дезинсекция от ново поколение, монтиран на високо проходим автомобил, предназначен за мащабни, аерозолни обработки срещу бълхи, кърлежи, ларвицидни форми на комари,  дървесни вредители и  др. ULV /ултрамалообемно третиране/ и термоаерозолни обработки срещу имагоцидни форми на комари. Обработки срещу  хлебарки в канализационна мрежа и влажна дезинсекция на складови помещения. Използва елекростатичен заряд, чрез който се осигурява сила на привличане и прилепване на инсектицидния разтвор към обработваните повърхности 75  пъти по-голяма от силата на земното притегляне. Така се постига цялостно и равномерно покриване на обработвания обект без да се увеличава разходната норма на биоцида.
Площите ще бъдат третирани с препарат Тализма ЕК, карантинния срок е 24 часа.

 

 

Споделете в социалните мрежи:

Контакти

  078/ 55 11 66
  078/ 55 10 04
  гр.Кюстендил, пл. "Велбъжд" № 1
  БУЛСТАТ 000261517 

 

Този уебсайт използва "бисквитки", за да гарантира, че получавате най-доброто изживяване от нашия уебсайт