ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ КЮСТЕНДИЛ / РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ | Политика за достъпност | Карта на сайта

bg BG en EN ru RU
НОВИНИ

НОВИНИ (547)

Започна набирането на участнички за третото издание на програма за личностно развитие за момичета от малките населени места „Гергина“, която включва онлайн трейнинг, възможности за менторство и летен лагер за трансформация. Програмата се организира от Фондация “Солидарност в действие”, младежка организация със седалище в с. Друган, общ. Радомир.
Да живееш в малък град или село не означава непременно да мечтаеш на дребно. Търсим момичета на възраст 15-25 год., които знаят, че светът е голям и пълен с възможности, и искат да изградят живот извън представите си за възможното. Условие за участие е момичетата да живеят в село или град с население до 40 000 души и да са завършили основно образование.
Програмата предлага 3 възможности, специално разработени, за да развият уменията и увереността на момичетата да преобразяват себе си и своя живот. Кандидатства се чрез попълване на кратък онлайн формуляр, като основният критерий за допускане в програмата е изразената мотивация и желание за работа върху себе си. Необходимо е желаещите да участват да имат възможността да се включат активно във всички фази на програмата.
В първата си част “Гергина” предоставя интензивно онлайн обучение по време на коледната ваканция, включващо 12 онлайн сесии с упражнения и дискусии за изследване на ключовите посоки за развитие. Обучението засяга едни от най-съществените аспекти на личното развитие, като отговаря на следните въпроси:
♡  Как да разбера в какво мога да бъда успешна?
♡  Как мога да се развивам в посока добри доходи в сферата, която ми е интересна?
♡  Как да създам от мечтите си цели, които да мога да реализирам?
♡  Как да усвоя така популярните “навици на успешните хора”?
♡  Как да разпознавам кое работно място е добро за мен?
♡  Кой е ключът за разрешаване на конфликтите с хората?
♡  Как да взимам по-мъдри решения?
♡  Как да бъда емоционално интелигентна жена?
♡  Как да израствам от проблемите си?
♡  Как да преодолея ограничената представа за себе си?
Втората част на програмата ще предостави на участничките възможности да се срещнат с жени-експерти в областите, които ги интересуват, които да им споделят опита си и да им дадат практични насоки как да се развиват в съответните сфери.
Третата част на “Гергина”, до която ще бъдат допуснати само успешно преминалите онлайн обучението, е достъп до една от международните ни програми, които ще се проведат през 2023г., включващи групови игри, симулации и дискусии, съместни проекти и творчество.
Набирането на участнички ще продължи до запълване на 20-те налични места или най-късно до 15.12.2022г. Информация за програмата и линк за кандидатстване са налични в страницата на програмата.
“Гергина” е създадена от Елица Панкова (коуч за личностно развитие) и Маги Назер (социолог и социален предприемач). Двете работят заедно по многобройни образователни проекти и решават да създадат програмата, след като забелязват специфичните предизвикателства, с които се сблъскват момичетата от малките населени места в България и необходимостта тяхното развитие да бъде подкрепено с ключови умения и компетенции, за да могат да се реализират в глобалното общество.
С името си програмата отдава почит на Гергина Тончева - една възхитителна жена с изключителен принос за българското образование и култура, чийто земен път започва в малкото плевенско селце Садовец. Изпълнителната директорка на фондация “Солидарност  в действие” и съорганизаторка на програмата, Маги Назер (28год.) е възпитаничка на НГДЕК и Middlebury college (САЩ), а понастоящем завършва магистърска програма “История на жените и половете” в Софийски университет.  Маги познава Гергина Тончева от ученическите си години в НГДЕК и споделя за нея: “Г-жа Тончева ми даде насърчението и крилете да творя, изследвам и пътешествам както навътре в себе си така и в големия свят, в който се влюбих още с първата учебна практика в Турция, за която тя ми подсигури стипендия, тъй като иначе нямаше как да участвам. Гергина Тончева отвори широко вратите на моя свят, както е правила години наред с много други хора. Тя е моето вдъхновение и олицетворение за това какво означава да бъдеш ЖЕНА: истинска, непоколебима, смела, съзидателна, badass откъдето и да го погледнеш.”

Страница на програмата: https://solidarityworks.eu/gergina-program/
Формуляр за кандидатстване: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd26t9TjezgYfD31zXnho-tmh0pTV0HOzuJYnI1jQranXsZjQ/viewform
Фондация “Солидарност е действие” във Фейсбук: https://www.facebook.com/solidarityworks
За контакт: Маги Назер, Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите., 0889925804

 

Споделете в социалните мрежи:

Уважаеми съграждани,

Община Кюстендил Ви напомня, че на 31.12.2022 год. изтича срокът за подаване на декларация за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване на физически и юридически лица за имоти, които няма да се използват през 2023 г., както и на декларация за определяне на таксата за битови отпадъци според количеството битови отпадъци и честотата на сметоизвозване за нежилищни имоти на юридически лица за следващата 2023 год.

Декларациите може да подадете електронно чрез електронните услуги на сайта на Община Кюстендил – kustendil.bg, чрез Системата за сигурно електронно връчване, на един от следните имейл адреси – Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.. Електронно подадените декларации следва да бъдат подписани с електронен подпис от всички  данъчно задължени лица, посочени в декларацията.

Остава възможността декларациите да бъдат подадени по пощата на адрес: гр. Кюстендил пл. „Велбъжд“ № 1 или на място в дирекция „Местни приходи“.

Образци на декларациите може да намерите на сайта на общината – www.kustendil.bg в раздел „Административни услуги“ на следния линк: 

https://kustendil.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=334&Itemid=273&lang=bg

Декларацията може да се изтегли и от раздел електронни услуги или да бъде получена на място в дирекция „Местни приходи“.

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл. 26, ал. 5  от Закона за нормативните актове Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на  територията на Община Кюстендил, заедно с мотивите към него е публикуван на 21.10.2022 г. на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.

В 30-дневния срок за обществени консултации по чл. 26, ал. 4 изр. първо от Закона за нормативните актове  са постъпили следните предложения и становища по изработения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги   на територията на Община Кюстендил:

Организация

Предложения и становища

Приема/не приема предложението

Обосновка за неприетите предложения

Група общински съветници на „БСП за България“

По т. 1.1 Първите 30 минути – безплатно

По . 1.5.3 За един месец със запазено място – 20 лв.

По т 1.5.4 За една година със запазено място – 200 лв.

Предложението не се приема. 

По т. 1.1 Невъзможно за прилагане, тъй като няма съществуващ механизъм по прилагането и контролирането.

 

По т. 1.5.3 и т. 1.5.4 направените предложения са съобразени със спецификата на пътната мрежа в гр. Кюстендил и финансовите възможности на населението и бизнеса, и регистрираните масови нарушения на закона за движение по пътищата, относно паркирането и престоя на автомобилите за предложените зони за кратковременно платено паркиране.

Група общински съветници на „БСП за България“

По т. 2 Предлагаме разграничение по зони или по първостепенна – 1000 лв.  и второстепенна – 300 лв. пътна мрежа.

Предложението не се приема.

Така направеното предложение за първостепенна и второстепенна пътна мрежа е в противоречие с глава III и чл. 29, ал. 1 от Наредбата за организацията и безопасността на автомобилното движение на територията на Община Кюстендил.

Група общински съветници на „БСП за България“

т. 16 считаме за неясна. В т.16.1 принудително преместване на МПС от зона за кратковременно платено паркиране в определен за целта паркинг – 50 лв., таксата ще е 50 лв. само за тези, които са преместени от зона за кратковременно платено паркиране или ще е  50 лв. за репатриране от всяко място, което е предвидено, че е забранено паркирането и нарушителите се репатрират?

 

В т. 16 са изменени цените на таксата по вече действащата Наредба, които са съобразени с ръста на инфлацията и неколкократното повишаване на цените на горивата, и ръста на минималната работна заплата.

Таксата от 50 лв. ще се прилага и за всички спрени и паркирали МПС, съгл. чл. 171, т. 5 букви от „а“ до „г“ включително от Принудителни

административни мерки на ЗДвП.

Група общински съветници на „БСП за България“

По т. 17 Освобождаване на МПС в момент на задържане за неправилно паркиране – 20 лв.

 

 

 

 

 

Предложението не се приема.

Направеното предложение не се приема, поради несъответствието на двете действия по освобождаване, посочени в т. 16 и т.17 от Проекта на Наредба.

Група общински съветници на „БСП за България“

По т. 18.1 Предлагаме срокът да е 24 часа.

Предложението не се приема.

Предлаганата часова ставка и продължителността на престоя ще превърне наказателния паркинг, в паркинг за платени услуги, но на много по-ниски от предложените в Наредбата цени.

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл. 26,  ал. 5   от Закона за нормативните актове Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Кюстендил, заедно с мотивите към него е публикуван на 14.10.2022 г. на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.

 В 30-дневния срок за обществени консултации по чл. 26, ал. 4 изр. първо от Закона за нормативните актове има постъпили следните предложения и становища по изработения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне размера на местните данъци  на територията на Община Кюстендил:

Организация

Предложения и становища

Приема/не приема предложението

Обосновка за неприетите предложения

 

 

Група общински съветници на „БСП за България“

 

Екологичният компонент да се определя в зависимост от екологичната категория, както следва:

Без екологична категория, с екологична категория „Евро1“, „Евро2“, „Евро“3 – 1,00, а по отношение на данъка в зависимост от мощността на двигателя да не се променя.

Предложението не се приема.

Така направеното предложение за екологичния компонент не попада в границите по закон, определени съгласно чл. 55, ал. 1 от ЗМДТ, при който коефициентът за автомобили без екологична категория, категория „Евро 1“ и „Евро 2“ е в границите от 1,10-1,40.  При категория „Евро 3“ коефициентът по сега действащата Наредба е единица, и той не е обект на Проекта.

Освен това ще се постигне справедливост при определяне на ДМПС и равнопоставеност между собствениците на различните категории автомобили. Идеята за промяната е основана на „замърсителят плаща“ или въвеждане на данъчни облекчения за собствениците на автомобили, които съответстват на високите екологични стандарти и утежнения за тези, които не съответстват на такива и замърсяват околната среда повече.

 

 

Група общински съветници на „БСП за България“

 

 

 

 

Предложената промяна в чл. 15, числото „1,4“ се заменя с числото „2,5“ е абсолютно необосновано. Ниският данък не идва от малкото промили, а от ниската данъчна оценка на населените места с изключение на гр. Кюстендил.  В малките населени места данъчните оценки на недвижимите имоти в голямата си част са между 2000 и 10000 лева. При данъчна оценка от 2000 лева, прилаганото увеличение за голяма част от неселените места няма да има желания ефект.

 

Предложените промени са закономерни, обосновани, навременни и приемането им ще създаде по-висока устойчивост на общинския бюджет.

Данъчната оценка на недвижимите имоти се определя съгл. Приложение № 2 от ЗМДТ. Категорията на населените места се определя от МРРБ и не е в правомощията на ОбС да изменя показателите, влияещи върху размера на данъчната оценка.  В същото време законодателят не дава възможност да се диференцират различни ставки на данък недвижими имоти за различните населени места.

Трябва да се отчете, че съществуват законодателни облекчения и освобождаване от заплащане на ДНИ, на определена категория лица и обекти, което определяне не е от  правомощията на Общинския съвет, но в същото време са голяма част от собствените приходи, които биха постъпили в бюджета на общината. Напр: облекчения за основно жилище, ТЕЛК, паметници на културата и др.

 

 

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл. 8, ал. 1 и ал. 2 от Наредбата за условията и реда за установяване на жилищни нужди, настаняване под наем и продажба на общински жилища, възражения по проекта на картотека на граждани за настаняване под наем в общински жилища за 2023 г. се правят в 14-дневен срок до Кмета на Община Кюстендил, считано от датата на обявяване – 01.12.2022 г. може да видите тук

 

Споделете в социалните мрежи:

Културният съвет към Община Кюстендил се учредява в изпълнение на  проект “Ritual Gatherings: Традиционни ритуали и интерактивно съвременно изкуство – механизми за изграждане на общности и постигане на устойчиви културни екосистеми“ BGCULTURE-2.001-0117-C01  и ще представлява устойчив механизъм за развитие на местните културни екосистеми.

Предвижда се Съветът да се състои от нечетен брой участници с максимален брой 7. 

Основни цели на Културния съвет са: 

  • Подпомагане на частни лица и организации, заети в сферата на изкуството и културата в Община Кюстендил чрез обмен на опит и добри практики с културните съвети в Община Троян и Община Шумен, както и с партньорските организации на сдружение „АСОРИ“ Музей на живото изкуство (Исландия) и Pikene pa Broen(Норвегия);
  • Повишаване капацитета и финансовата устойчивост на културните оператори;
  • Развиването на нови подходи и модели за създаването на артистични продукти;
  • Създаване на партньорски мрежи;
  • Популяризиране на дейността на Културните съвети;
  • Ангажиране на съществуващи и достигане до нови публики;
  • Кандидатстване за общинско, национално и европейско финансиранe;
  • Комуникиране с бизнес организации с цел осигуряване на спонсорства.

Процедурата ще бъде отворена до 30.12.2022

За да попълните формуляра за кандидатстване, моля последвайте линка: https://forms.office.com/r/Z2n8x1CSVv.

Проект BGCULTURE-2.001-0117-C01 "Ritual Gatherings: Традиционни ритуали и интерактивно съвременно изкуство – механизми за изграждане на общности и постигане на устойчиви културни екосистеми” се изпълнява с финансова подкрепа предоставена от Исландия, Лихтенщайн и Норвегия по линия на Финансовия механизъм на ЕИП. Проекта е част от ОП „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“, Резултат 2 „Подобрен достъп до изкуства и култура“.

Основна цел на проекта е прилагането на холистичен подход за съживяването на малки културни екосистеми, чрез събития и активности, насочени към ключовите участници в тях и с фокус - обмяната на опит и артистичнипрояви с експерти от културния сектор в Исландия и Норвегия. От една страна, проектът цели подобряване достъпа до култура в малките населени места посредством провеждането на серия регионални микросъбития, последвани от ежегоден, интердисциплинарен фестивал. От друга - проектът цели повишаване капацитета на местните културни оператори и творци, посредством провеждането на семинари, лекции, работилници и ежегоден професионален форум.

Бенефициент на проекта е Сдружение АСОРИ, а партньори в изпълнението на проекта са общините Кюстендил, Троян и Шумен, Музеят на народните художествени занаяти и приложните изкуства - Троян, норвежкия артистичен колектив Pikene på Broen и Музеят на Живото Изкуство/The Living Art Museum – Рейкявик, Исландия. 

www.eeagrants.bg

www.asori.org

www.ritualgatherings.com

Споделете в социалните мрежи:

По проект BG16RFOP001-1.030-0008-СО2 „Основно обновяване на незастроени със сгради площи в УПИ VIII, кв.176 по плана на гр. Кюстендил, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.030 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014 – 2020 – Кюстендил“, част от процедура BG16RFOP001-1.039
Община Кюстендил има удоволствието да Ви покани на заключителната пресконференция за представяне на изпълнението на дейностите по проект „Основно обновяване на незастроени със сгради площи в УПИ VIII, кв.176 по плана на гр. Кюстендил.
Събитието е в изпълнение на дейностите по проекта, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж  2014-2020“.
Заключителната пресконференция ще се състои на 29.11.2022 г. от 11:00 ч. в Килийното училище, гр. Кюстендил.
Каним всички желаещи да присъстват на събитието!

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл. 26, ал. 2 и ал. 3 от Закона за нормативните актове Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на  територията на Община Кюстендил, заедно с мотивите към него е публикуван на 21.10.2022 г. на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.

В 30-дневния срок за обществени консултации по чл. 26, ал. 4 изр. първо от Закона за нормативните актове не са постъпили предложения и становища по изработения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги   на територията на Община Кюстендил.

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл.26, ал.2 и ал.3 от Закона за нормативните актове проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредба за организацията и безопасността на автомобилното движение на територията на Община Кюстендил заедно с мотивите към него, е публикуван на 21.10.2022 година на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.

            В 30-дневния срок за обществени консултации по чл.26, ал.4 изр. второ от Закона за нормативните актове не са постъпили предложения и становища по изработения проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кюстендил

Споделете в социалните мрежи:

     На основание чл. 26, ал. 2 и ал. 3 от Закона за нормативните актове Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Кюстендил, заедно с мотивите към него е публикуван на 14.10.2022 г. на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.
В 30-дневния срок за обществени консултации по чл. 26, ал. 4 изр. първо от Закона за нормативните актове не са постъпили предложения и становища по изработения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определяне размера на местните данъци  на територията на Община Кюстендил.

Споделете в социалните мрежи:

Страница 1 от 40

Контакти

  078/ 55 11 66
  078/ 55 10 04
  гр.Кюстендил, пл. "Велбъжд" № 1
  БУЛСТАТ 000261517