ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ КЮСТЕНДИЛ / РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ | Политика за достъпност | Карта на сайта

bg BG en EN ru RU
НОВИНИ

НОВИНИ (683)

Във връзка с уведомително писмо от „Юнион Ивкони“ ООД с вх. № 04-07-01/16.08.2022г. за прекратяване на автобусен превоз по линията Кюстендил – София – Кюстендил, на основание чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП, каним всички заинтересовани лица да входират в Деловодството на община Кюстендил до 17:00часа на 18.08.2022ч., оферти за автобусен превоз на пътници  по линията Кюстендил – София – Кюстендил, съгласно маршрутно разписание с часове на тръгване както следва:

Разписание с часове на тръгване от Кюстендил:
05:30ч.; 06:15ч.; 07:45ч.; 08:30ч.; 12:15ч.;    13:40ч.; 15:00ч.;

Разписание с часове на тръгване от София:
08:45ч.; 09:30ч.; 11:00ч.; 11:45ч.; 15:45ч.; 17:15ч.; 18:45ч.;

Офертата трябва да съдържа:

1.Ед. цена на билет без ДДС за автобусен превоз на пътници по линията Кюстендил – София – Кюстендил;

2.Списък на основни и резервни автобуси, които отговарят на изискванията, посочени в чл. 37 от Наредба № 2 от 15.03.2002 г. за условията и реда за утвърждаване на транспортни схеми и за осъществяване на обществени превози на пътници с автобуси, както следва:

• 4 броя с класове ІІ, ІІІ и В, при наличие на багажно отделение с достатъчна вместимост и с достъп отвън;
• 1 брой резервен, независимо от класа;

3.Удостоверения за техническа изправност на предложените моторните превозни      средства, съгласно Наредба №Н–32 от 16.12.2011г. за периодичните прегледи за     проверка на техническата изправност превозни средства, както и копие на талона     им;

4.Копие на лиценз за извършване на превоз на пътници на територията на     Република България или лиценз за извършване на международен превоз на     пътници (лиценз на Общността), издаден на лицето, което ще извършва услугата
„обществен превоз на пътници“, като предложените моторните превозни средства трябва да са включени към лиценза.

Офертата се представя в непрозрачен запечатан плик с написано името на участника.

 

Споделете в социалните мрежи:

Уважаеми съграждани,

уведомяваме Ви за: реда за изготвяне на републиканската транспортна схема, задълженията на превозвача, контрола и  възлагане на автобусния транспорт на пътници от Община Кюстендил

Ред за изготвяне на републиканската транспортна схема – това са линиите за София, Пловдив, Ахтопол (съгласно чл.12 от Наредба № 2 за условията и реда за утвърждаване на транспортни схеми и за осъществяване на обществени превози на пътници с автобуси (Наредба № 2))
Изготвя от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"
Утвърждава от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията или упълномощено от него длъжностно лице.
Министърът назначава Комисията за разглеждане и решаване на постъпилите предложения със заповед, определя срока за получаване на предложенията и утвърждава приетите промени в републиканската транспортна схема. (чл.12, ал.5 от Наредба№2)
Постъпилите предложения се обсъждат от комисия, назначена от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Предложения за промени в маршрутните разписания на съществуващите линии от републиканската транспортна схема и откриване на нови линии (курсове) могат да се извършват не повече от четири пъти годишно.
Комисията заседава до четири пъти годишно и разглежда всички постъпили предложения, които се предоставят на членовете на комисията не по-късно от 14 дни преди заседанието на комисията.
Забележка: От 2019 г. не е заседавала такава Комисия.

Задължения на превозвача:
1.   да изпълнява стриктно приложимото към дейността законодателство:  Закона за автомобилните превози, Закона за движението по пътищата, Наредба № 2, и други нормативни актове за организацията на автомобилния транспорт. Изпълнителят се задължава да изпълнява решенията на Общински съвет –Кюстендил, които имат отношение към извършваната от него дейност;
2.   да организира предпътния медицински преглед на водачите, включващ общото им здравословно състояние (Задължение и по Наредба №2 – чл.30, т.2);
3.   да организира проверката на техническото състояние на автобусите преди излизане от гаража (Задължение и по Наредба №2 – чл.30, т.3);
4.   да осъществява ежедневен контрол върху своевременното отчитане на превозните документи (Задължение по Наредба №2 – чл.30, т.4);
5.   да предприема всички необходими действия за извършване на експлоатационна поддръжка и ремонтно-възстановителни работи по автобусите своевременно;
6.   да извършва обществен превоз на пътници по цена/и на превозните документи, съгласно представената ценова оферта;
7.   да извършва обществен превоз на пътници при спазване на утвърденото маршрутно разписание – часове на тръгване и пристигане, както и утвърдения маршрут на движение и определените спирки по маршрута, освен ако инцидентни важни причини не налагат това;
8.   да не допуска превоз на пътници без документ – билет или карта;
9.   да изпълнява качествено превоза на пътници като осигурява безопасност и комфорт на пътуванията, гарантира култура на обслужване, достъпност на хора с увреждания, да има табели с изпълнявания маршрут и ценоразпис на услугата и др.;
10.  да осигури хигиена, отопление, вентилация и приветлив вид на автобусите, с които извършва превозите;
11.  да съблюдава всички изисквания, свързани с безопасността на движението;
12.  да осъществява превозите с обявените автобуси при участие в процедурата за възлагане на обществена поръчка. При невъзможност да използва същите, да уведоми предварително ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ писмено за наложената замяна и нейния срок. В този случай услугите по Договора се изпълняват с автобуси със същата или с по-висока „Екологична категория“ (Евро) и със същия или по-малък брой години на експлоатация от тези, с които е участвал в процедурата;
13.  и други – общо 30 точки по договора.

Контрол
Съгласно чл. 42. от Наредба № 2 - Контролът по спазването на тези изисквания се осъществява от контролните органи на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".

Възлагане на обществения автобусен транспорт  на пътници от Община Кюстендил

Сключените през 2014 г. Договори за обществен транспорт на пътници бяха пет годишни и изтекоха на 31.12.2019 г. В този пет годишен период превозвачите настояваха да се направи нова транспортна схема, но нямаше единомислие за нейния дизайн – направления, часове на тръгване, спирки по маршрутите и др. Всеки от тях искаше да се направи „неговите“ линии да отговарят на личните им изисквания. Това не бе възможно и затрудни изработването на нова общинска транспортна схема. За преодоляване на риска от прекъсване на транспортното обслужване Община Кюстендил поиска от Областния управител да се издаде Заповед да прилагане на спешна мярка по Регламент (ЕО) 1370/2007. Заповедта на Областния управител беше обжалвана от превозвачи. Съда допусна предварително изпълнение на Заповедта и Общината сключи договори със същите превозвачи, с които имахме договори в периода 2014-2019 г. и които обжалваха Заповедта на Областния управител.
С Решение на Общински съвет – Кюстендил № 399 от 31.03.2021 г. утвърдена Общинската транспортна схема, която е обсъждана нееднократно с всички заинтересовани страни – кметове и наместници за съответното направление, превозвачи, общински съветници.
Решение № № 399 от 31.03.2021 г. на ОбС е обжалвано в КАС на 21.04.2021 г. и е образувано Административно дело № 139 по описа на КАС за 2021 г. Обжалването е отхвърлено с Решение на КАС № 81 от 05.05.2022 г. Това решение се обжалва във ВАС, като до момента няма информация за хода на делото.
Междувременно на процесното решение е допуснато предварително изпълнение с определение   № 379 от 06.07.2021 г. постановено по административно дело № 139 от 2021 г. на Административен съд Кюстендил. Същото е потвърдено и с определение № 9084/06.08.2021г. постановено по адм. дело № 7878/2021 г. на Върховен административен съд.
Това ни даде възможност да обявим обществена поръчка за възлагане на обществен транспорт на пътници с автобуси – публикувана в ЦАИС ЕОП с УИН 00426-2021-0057 на 09.11.2021 г. Трима превозвачи (не подали оферти по обществената поръчка) обжалваха пред КЗК процедурата (с вх.№ BXP-2180 от 06.12.2021 г.), като за по-голямо забавяне не си внесоха държавната такса и се наложи да бъдат допълнително уведомявани. С Решение №114/17.02.2022г. на КЗК по преписка № КЗК-1012/2021г. жалбата бе отхвърлена. Превозвачите обжалваха Решението на КЗК пред ВАС.
Междувременно, доколкото обществения превоз бе осигурен до 31.12.2021 г. (по силата на спешната мярка) и поради наличие на непосредствен риск от прекъсване на обществената услуга с Решение № 624/29.12.2021 г. Общински съвет гр. Кюстендил възложи на Кмета на Община Кюстендил сключване на  договори за пряко възлагане по реда на чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП за обществен превоз на пътници по автобусни линии от общинската, областната и републиканската транспортни схеми - с общ праг до 30 000 лв. (тридесет хиляди лева) без включен ДДС или до сключване на договори по обявената обществена поръчка - което от двете събития настъпи първо, като допусна предварително изпълнение на взетото решение. В изпълнение на решението бяха сключени договори с три фирми осъществяващи обществен превоз на пътници.
С изчерпване на определения от ОбС лимит, Община Кюстендил въпреки всички положени усилия, отново бе изправена пред непосредствен риск от прекъсване на услугата по обществен превоз на пътници и се наложи да бъде поискана и предприета спешна мярка по реда на чл.5, §5 от Регламент (EO) 1370/2007 на Европейския парламент и на Съвета от 23 октомври 2007 г. относно обществените услуги за пътнически превоз с железопътен и автомобилен транспорт, чрез пряко възлагане на превоза, като бъдат сключени договори с превозвачите, извършващи услугата обществен превоз на пътници за срок до сключване на договори по влязло в сила решение за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП, но не по-дълъг от две години.
След като ВАС отхвърли обжалването на Решението на КЗК, с участвалите в обществената поръчка превозвачи се сключиха договори – 18-19.05.2022 г.

Споделете в социалните мрежи:

Справка по чл.26, ал.5 от Закона за нормативните актове за постъпили предложения  и становища по проект на Проект на Наредба за изменение и допълнение Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кюстендил

На основание чл.26, ал.2 и ал.3 от Закона за нормативните актове проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кюстендил заедно с мотивите към него, е публикуван на  15.07.2022 година на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения и становища.

            В 30-дневния срок за обществени консултации по чл.26, ал.4 изр. второ от Закона за нормативните актове не са постъпили предложения и становища по изработения проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кюстендил

 

alt Покана до всички заинтересовани лица да предложат оферти за автобусен превоз на пътници по линията Кюстендил- София- Кюстендил

Споделете в социалните мрежи:

Уважаеми съграждани и гости на град Кюстендил,

Поради наложени санкции за извършени нарушения  на превозвач, същият е заявил, че от утре прекратява изпълнението на възложените му по договор автобусни курсове:

Часове на тръгване от Кюстендил:

05:30 ч.; 06:15 ч.; 07:00 ч.; 07:45 ч.; 08:30 ч.; 09:15 ч.; 11:30 ч.; 12:15 ч.; 13:00 ч.; 13:40 ч.; 14:20 ч.; 15:00 ч.; 18:00 ч.(курсът се изпълнява от 30.04.2022г. до 30.10.2022г.)

Часове на тръгване от София:

08:45 ч.; 09:30 ч.; 10:15 ч.; 11:00 ч.; 11:45 ч.; 14:00 ч.; 15:00 ч.; 15:45 ч.; 16:30 ч.; 17:15 ч.; 18:00 ч.; 18:45 ч.; 20:00 ч.(курсът се изпълнява от 30.04.2022г. до 30.10.2022г.)

Съжаляваме за причиненото неудобство на всички наши съграждани, но се придържаме стриктно към законовите разпоредби и договорните отношения.

Очаква се да бъдат изпълнявани, посочените  часове за превози, които не са възложени от Община Кюстендил, а от Столична община:

Часове на тръгване от Кюстендил:                         

10:00ч.; 10:30ч.; 11:00ч.; 15:30ч.; 16:00ч.; 17:00ч.

Часове на тръгване от София:

06:20ч.; 06:50ч.; 07:20ч.; 11:50ч.; 12:50ч.; 13:50ч.

 

Споделете в социалните мрежи:

Oбява за провеждане на конкурс за войнишки длъжности във военни формирования на пряко подчинение на командира на Командване за комуникационно-информационна поддръжка и киберотбрана, за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища в страната или в чужбина fff_-_kkipko

Обява за провеждане на конкурс за матроски (войнишки) длъжности във военни формирования от Военноморските сили, за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища, в страната или в чужбина obyava_matrosi

Обява за провеждане на конкурс за войнишки длъжности за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища, в страната и в чужбина за времето от 28.09.2022 г. до 30.09.2022 г. в Съвместното командване на специалните операции obqva-sks

 

 

 

 

Споделете в социалните мрежи:

Сухопътни войски обявява конкурс за войнишки длъжности за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища в страната и в чужбина за времето от 08.12.2022г. до 21.12.2022г., във формирования на Сухопътните войски, дислоцирани в гарнизоните София, Стара Загора, Ямбол, Хасково, Карлово, Казанлък, Плевен, Шумен и Мусачево. Повече информация obqwa-sv.pdf (comd.bg)

Логистична поддръжка обявява конкурс за войнишки длъжности във военно формирование от състава на Командване за логистична поддръжка за приемане на военна служба на лица, завършили граждански средни или висши училища в страната и в чужбина. Повече информация oh-klp.pdf (comd.bg)

Логистична поддръжка обявява конкурс за офицерска длъжност във военно формирование 48960 – София за приемане на военна служба на лице, завършило гражданско висше училище в страната или в чужбина. Повече информация obqva-klp_1.pdf (comd.bg)

Споделете в социалните мрежи:

Община Кюстендил изпълнява проект "Приеми ме 2015". в партньорство с Агенцията за социално подпомагане. Целта е да се затвърди предоставянето на услугата "Приемна грижа" на местно ниво  като алтернативна форма за отглеждане на деца в риск в семейна среда. 


Приемната грижа може да бъде:

Доброволна - семействата полагат грижи за децата безвъзмездно, като получават само месечни средства за издръжката на децата;

Професионална - семейства и лица, които приемат грижата за децата като свое професионално призвание.

Професионалните приемни семейства сключват договор с кмета на Община Кюстендил. На тях, освен средства за издръжката на детето, се изплаща и трудово възнаграждение. Размерът му се определя от броя на настанените деца и е обвързан с минималната работна заплата.

Всеки кандидат за приемен родител е необходимо да потърси съдействие и информация от Областния екип по приемна грижа. На кандидатите за приемно семейство се предоставя информация, относно реда и условията за кандидатстване, процедурата по подбор и утвърждаване на приемните семейства, както и за същността и целите на настаняване на дете в приемно семейство. 

Кандидатите за приемни родители трябва да са дееспособни, без правни ограничения, да са психически и физически здрави лица. Кандидатът за приемен родител трябва да е готов да приеме в семейството си дете, което се нуждае от грижи и възпитание; да си партнира с много хора - социални работници, учители, психолози и биологичните родители на детето, когато това е в негов интерес;  да притежава лични качества за полагане на приемна грижа, които са комплексни. Но най-важна е обичта към децата. Оценява се родителски капацитет - това е способността на лицето, полагащо грижи за дете, да разбира, разпознава и отговаря по подходящ начин на нуждите на детето; опит с деца и представи за отговорно родителство. От значение са отговорността, толерантността, търпението, умението на лицето да общува с деца и да успява да намира общ език с тях; осигури добри възможности за отглеждане на детето; да е сигурен в решението си; да приеме детето такова, каквото е; да се въоръжи с много търпение и обич.

Адресът на областния екип по приемна грижа е:
гр. Кюстендил, ул. Яворов 6, Общинска поликлиника, каб.220
Телефон за връзка: 078/550028; 0882 885101; 0888 919 558

Споделете в социалните мрежи:

От 18.07.2022 г. Община Кюстендил предоставя на местното население дърва за огрев, добити при сечта на потенциално опасните дървета на територията на гр. Кюстендил, до изчерпване на складираните количества, които са около 70 пространствени кубически метра. Дървесината се намира на ул. “Дондуков“ №64 (зеленчуковата борса). Цената е определена с Решение №753/26.05.2022 г. на Общински съвет-Кюстендил, като един пространствен кубически метър дърва да огрев е 45,00 лв. и 57,00 лв. ОЗП без ДДС. Заплащането на дървесината се извършва предварително на касата в административната сграда на Община Кюстендил на адрес пл. “Велбъжд“ №1
Максималното количество, което едно лице може да закупи за собствени нужди без право на продажба, съгласно Решението на Общински съвет-Кюстендил е до 7 пространствени кубически метра дърва за огрев и до 4 пл. куб м ОЗП.
Товарката на дървесината и транспортирането ѝ до адрес са за сметка на купувача.
Транспортирането на отсечената дървесина задължително да се извършва от товарни превозни средства, снабдени с изправно GPS устройство, съгласно изискванията на Наредба №1/30.01.2017г. за контрол и опазване на горските територии.

Споделете в социалните мрежи:

На основание чл.26, ал.2 от Закона за нормативните актове, предоставям на вниманието на заинтересованите лица изготвения Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кюстендил Проекта и Мотивите може да видите тук.

Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административен контрол върху стопанската дейност и разходването им може да видите тук.

Заинтересованите страни могат да изпращат становища, предложения и мнения по проекта на Наредба на електронния адрес на община Кюстендил Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите., или по пощата на адрес: гр.Кюстендил, пл."Велбъжд" № 1.

Срокът за провеждане на обществени консултации е след 30 дни публикуване на проекта и мотивите на интернет страницата на Община Кюстендил. Срокът е определен на основание чл. 26, ал. 4 от Закона за нормативните актове и чл. 9, ал. 4 от Наредба за нормативните актове на Общинския съвет. 

Споделете в социалните мрежи:

На 12.07.2022 г. от 12:00 ч. в заседателната зала в сградата на Община Кюстендил се проведе финална пресконференция във връзка с реализация на проект: „Създаване на привлекателна градска среда в Община Кюстендил“.
Събитието е в изпълнение на дейностите по проекта, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, Приоритетна ос 1: „Устойчиво и интегрирано градско развитие“, Наименование на процедурата: BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020“.
Във връзка със задължение по договор BG16RFOP001-1.030-0007-С02 на Община Кюстендил за осигуряване на Дейност „Публичност и визуализация“ по проект „Създаване на привлекателна градска среда в Община Кюстендил са сключени договори със следните фирми:
- ,,АЛФА ПИ ПРОДЖЕКТ" ООД, която организира финалната пресконференция, като изготви присъствен списък, подготви свързана със събитието информация до медиите и снимков материал, както и кафе – пауза с осигурен кетъринг за 30 участника, съгласно ангажимента по-договора.
- ,,ТРАНС КО 4“ ЕООД, съгласно ангажимент по договор, фирмата изготви и отпечата 100 бр. брошури, с размери  А4-2 /две/ гънки, с информация за напредъка по проекта, които бяха раздадени по време на пресконференцията.

На събитието бяха поканени и присъстваха журналисти от местни медии, представитили на институциите, служители на общинската администрация и граждани.

Пресконференцията беше открита от Радмила Рангелова – заместник – кмет ,,Социални услуги, програми и проекти” при община Кюстендил, която запозна присъстващите с постигнатите резултати по проект: „Създаване на привлекателна градска среда в Община Кюстендил“ с разработена презентация.
Беше предоставено време за въпроси на присъстващите.
 

 

Споделете в социалните мрежи:

Контакти

  078/ 55 11 66
  078/ 55 10 04
  гр.Кюстендил, пл. "Велбъжд" № 1
  БУЛСТАТ 000261517 

 

Този уебсайт използва "бисквитки", за да гарантира, че получавате най-доброто изживяване от нашия уебсайт