Към старата визия | Профил на купувача | Новини | Актуално | Горещ телефон 078 / 55 12 11                                                                                                                                    

BG EN RU
НОВИНИ

НОВИНИ (311)

ПРОЕКТ НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБА ЗА РЕДА И УСЛОВИЯТА ЗА ПОСТАВЯНЕ НА ПРЕМЕСТВАЕМИ ОБЕКТИ, РЕКЛАМНИ, ИНФОРМАЦИОННИ И МОНУМЕНТАЛНО-ДЕКОРАТИВНИ ЕЛЕМЕНТИ НА ГРАДСКОТО ОБЗАВЕЖДАНЕ И ЗА РЕКЛАМНАТА ДЕЙНОСТ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА КЮСТЕНДИЛ.

(Приета с Решение № 767/31.07.2014 г. на ОбС - Кюстендил, изм. с Решение № 226/11.11.2016 г. по адм. д. №241/2016 г., в сила от 29.11.2016 г. на КАС;изм. и доп. с Решение № 1096/31.07.2019 г. на ОбС - Кюстендил)

 

  • 1. В чл. 6, ал. 4 текста се заменя с:

(4) (нов. с р. № 1096/31.07.2019 г. на ОбС - Кюстендил) Преместваемите обекти могат да бъдат самостоятелни или спомагателни. Спомагателните, разположени в допълнителната открита търговска площ по чл. 56, ал. 11 от ЗУТ /открити щандове, апарати, грилове, хладилни витрини, маси за консумация, подиуми, щендери, слънцезащитни съоръжения и др. подобни/, се поставят въз основа на схема, одобрена от Главния архитект на Община Кюстендил към съществуващи търговски обекти и категоризирани заведения за хранене, в близост до тях, за обслужване на дейността им, по начин по който не се възпрепятства дейността на други търговски обекти или достъпа до тях.

 

  • 2. В чл. 14, ал. 1 се добавя нова точка 5:
  1. Удостоверение за категоризация за обекти по чл. 6, ал. 2, т. 10.

 

  • 3. В чл. 14, ал. 5 изречение последно, текста се заменя със:

За маси за сервиране на открито към заведения за обществено хранене се издава разрешение за поставяне на основание одобрена схема за поставяне и валидна категоризация, без да се изисква одобряване на документация.

 

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

 

  • 1. Наредбата влиза в сила от …....2020 година.

 

МОТИВИ

КЪМ НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБА ЗА РЕДА И УСЛОВИЯТА ЗА ПОСТАВЯНЕ НА ПРЕМЕСТВАЕМИ ОБЕКТИ, РЕКЛАМНИ, ИНФОРМАЦИОННИ И МОНУМЕНТАЛНО-ДЕКОРАТИВНИ ЕЛЕМЕНТИ НА ГРАДСКОТО ОБЗАВЕЖДАНЕ И ЗА РЕКЛАМНАТА ДЕЙНОСТ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА КЮСТЕНДИЛ

(Приета с Решение № 767/31.07.2014 г. на ОбС - Кюстендил, изм. с Решение № 226/11.11.2016 г. по адм. д. №241/2016 г., в сила от 29.11.2016 г. на КАС;изм. и доп. с Решение № 1096/31.07.2019 г. на ОбС - Кюстендил)

 

В хода на прилагане на Наредбата за реда и условията за поставяне на преместваеми обекти, рекламни, информационни и монументално-декоративни елементи на градското обзавеждане и за рекламната дейност на територията на община Кюстендил, се установяват непълноти и пропуски, които препятстват правилното прилагане на по-високо стоящия нормативен акт Закон за устройство на територията, а така също и на нормативната уредба, касаеща изискванията за заведенията за обществено хранене. Предложените промени в наредбата ще доведат до яснота и недвусмислие при прилагането ѝ.

За прилагането на Наредбата не са необходими финансови и други ресурси.

Предлаганият Проект на Наредба за реда и условията за поставяне на преместваеми обекти, рекламни, информационни и монументално-декоративни елементи на градското обзавеждане и за рекламната дейност на територията на община Кюстендил е разработен на основание чл. 21, ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и е в съответствие с Европейското законодателство, предвид съответствието на основния нормативен акт (ЗМСМА) с него.

Заинтересованите лица имат право в 30  дневен срок да депозират в деловодството на Община Кюстендил предложения и становища по Проекта на Наредба за реда и условията за поставяне на преместваеми обекти, рекламни, информационни и монументално-декоративни елементи на градското обзавеждане и за рекламната дейност на територията на община Кюстендил.

Резултатите от тестовете за COVID-19 на кмета на Кюстендил – Петър Паунов и неговото семейство, са отрицателни.

Ръководството на Общината продължава да изпълнява ангажиментите в обичайния си ритъм.

Планираните безплатни консултации организирани  заедно с община Кюстендил за 21 юли 2020 г. с д-р Сашо Райков, акушер-гинеколог от Центъра за Асистирана репродукция на Аджибадем Сити Клиник Болница Токуда - София, се отлагат, поради усложняващата се епидемиологична ситуация.

 Двойките с репродуктивни проблеми обаче ще имат възможност да получат безплатна консултация с експерта по Viber на 21 юли 2020 г. между 10:00 и 14:00 часа.

 Необходимо е предварително записване на 02/403 4245.

Оставете номер за контакт, свързан с устройство, на което имате инсталирана програмата Viber (смартфон, стационарен или преносим компютър или таблет). И очаквайте обаждане!

www.acibademcityclinic.bg

 

Проектът  на Общинска стратегия за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците в община Кюстендил 2020 – 2021 г., заедно с мотивите към него, е публикуван на интернет страницата на Община Кюстендил за предложения, становища и възражения на 19.06.2020 г., в съответствие с разпоредбите на чл. 26, ал. 3 от Закона за нормативните актове.

В нормативно определения 30–дневен срок няма постъпили предложения за изменение на разработения проект.

Няма неприети предложения по проекта  на Общинска стратегия за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците в община Кюстендил 2020 – 2021г.

Строежът на ФолаПласт ООД трябваше да бъде открит на 1. юли 2020 г. в Кюстендил с официална церемония по първа копка. За съжаление Корона вирусът осуети намеренията на компанията.

„Въпреки трудните времена, ние взехме решение да осъществим планираната инвестиция в Кюстендил“, заяви управляващият съдружник на „ФолаПласт“ ООД Йоханес Зейфарт. "Бихме искали да благодарим преди всичко на кмета г-н Паунов, който подкрепи нашия проект от самото начало. Също така се радваме, че в лицето на Бараж Груп ЕООД открихме главен изпълнител, който отговаря точно на нашите изисквания."

Новият завод е първото производствено предприятие на немската компания VolaPlast GmbH & Co. KG извън Германия. Немската компания-майка ФолаПласт е една от най-модерните и иновативни компании за преработка на пластмаси в Германия. Основана през 1961 г., днес във ФолаПласт Германия работят почти 200 души и се управляват от собствениците  3-то поколение. С цел да осъществи по-нататъшен растеж на компанията и за да може напълно да отговори на изискванията на клиентите и в бъдеще, компанията инвестира в ново производствено предприятие в Кюстендил. Решението за Кюстендил беше предшествано от интензивен процес на подбор.

На парцел от над 17 000 м² се изгражда модерна производствена и складова сграда с двуетажно административно крило. Новата сграда, построена от Бараж Груп ЕООД, трябва да бъде готова през февруари 2021 г. В последствие на площ от 4300 м² ще се произвеждат технически пластмасови детайли и ще се монтират автостъклоизмиваща система за различни автомобилни производители в Европа. Първоначално ще бъдат наети 30 нови служители. В последствие между 100 и 120 човека ще намерят работа в новия завод. "За нас най-важното на новото място са мотивирани и ангажирани служители. Ето защо стартирахме с подбора на специалисти и ръководни кадри в платформата jobs.bg. Ще започнем да търсим персонал за производството най-късно през есента", каза Вернер Хопах, управител и собственик на фирмата.

Лице за контакт:

VolaPlast GmbH & Co. KG

Yvonne Gerlach

Mörshäuser Weg 1

34286 Spangenberg

DEUTSCHLAND

0049 5663 94 78 0

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

кандидатури за работа изпращайте на:

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

     

Днес, 03.07.2020 г., Временната комисия за номинациите на кандидати за Обществен посредник, проведе заседание, на което в изпълнение на задълженията си по решение № 173/25.06.2020 г. на Общински съвет – Кюстендил, взе следното

РЕШЕНИЕ:

  1. Обявява началото на процедурата по номинации и избор на Обществен посредник на територията на Община Кюстендил.
  2. Определя срок за подаване на документи на кандидатите за Обществен посредник на територията на Община Кюстендил считано от 06.07.2020 г. до 06.08.2020 г. включително.
  3. Документите се подават чрез Председателя на Общински съвет - Кюстендил до Временната комисия по номинациите на кандидати за Обществен посредник на територията на Община Кюстендил, в кабинет № 6 в административната сграда на Община Кюстендил, с адрес: пл. „Велбъжд” № 1, всеки работен ден от 08:00 ч. до 17:00 ч.
  4. На основание чл. 8, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на Обществения посредник на територията на Община Кюстендил, за обществен посредник на територията на Община Кюстендил, може да се кандидатира:

- всеки български гражданин, който има постоянно местожителство на територията на Община Кюстендил и отговаря на условията за избор на общински съветник съгласно чл.  397.  От Изборния кодекс – ал. (1) Право да бъдат избирани за общински съветници и кметове имат българските граждани, които са навършили 18 години към изборния ден включително, не са поставени под запрещение, не изтърпяват наказание лишаване от свобода и са живели най-малко през последните 6 месеца в съответното населено място.; ал. (2) Право да бъде избиран за общински съветник има и всеки гражданин на държава - членка на Европейския съюз, който не е български гражданин, навършил е 18 години към изборния ден включително, не е поставен под запрещение, не изтърпява наказание лишаване от свобода, има статут на продължително или постоянно пребиваващ в Република България, живял е най-малко през последните 6 месеца в съответното населено място и не е лишен от правото да бъде избиран в държавата членка, на която е гражданин, със завършено висше образование и над 5 години стаж, препоръчителен по специалността право или публична администрация.

-да притежава морални качества и обществен авторитет.

  1. На основание чл. 9 от Правилника за организацията и дейността на Обществения посредник на територията на Община Кюстендил, кандидатите за обществен посредник на територията на Община Кюстендил, не може:

- да заемат платена длъжност в общинската администрация, както и в търговски дружества с общинско имущество и общински предприятия;

- да участват в ръководните органи на търговски дружества или юридически лица с нестопанска цел;

- да членуват в ръководството на политическа партия или синдикална организация, в т.ч. на общинско ниво.

- да извършват търговска дейност

6 Комплекта документи за участие в процедурата по номинации и избор на Обществен посредник, на основание чл. 8, ал. 2 от  Правилника за организацията и дейността на Обществения посредник на територията на Община Кюстендил, следва да съдържа:

-  заявление;

-  автобиография;

-  свидетелство за съдимост;

-  копие от диплома за висше образование;

-  документ, удостоверяващ трудов стаж;

-  виждания за изпълнението на функцията на обществения посредник;

-  други материали (препоръки, сертификати и др.), които по тяхна преценка са в подкрепа на кандидатурата им;

- декларация за обстоятелствата по чл. чл. 9 от Правилника за организацията и дейността на Обществения посредник на територията на Община Кюстендил;

Предоставям на вниманието на заинтересованите страни Общинска стратегия за лично развитие на децата и учениците в Община Кюстендил 2020-2021г. и мотивите към нея. Заинтересованите страни могат да подават писмени становища, мнения и предложения в деловодството на общината в 30 - дневен срок от настоящата публикация. Стратегията и мотивите може да видите тук.

На 16 юни 2020 г. се проведе първото заседание на Общинска преброителна комисия в Кюстендил, на което бе обсъдена организацията на дейностите по подготовка и провеждане на преброяването на населението и жилищния фонд в Република България през 2021 година.

Членовете на Общинска преброителна комисия обсъдиха и приеха Правилника за организацията на дейността й, както и Организационният план по подготовката и провеждането на преброяването на населението, с подробен график по дейности и дати. На заседанието бяха представени също резултатите от проведеното пробно електронно преброяване в периода 20 – 30 април 2020 г.

Беше обсъден и предварителния обход в населените места на община Кюстендил, област Кюстендил във връзка с райониране на територията на Република България на контролни райони и преброителни участъци.

През 2021 година, 18-тото преброяване на населението и жилищния фонд ще се проведе на два етапа. Първият етап – електронно, ще стартира на 22.01.2021 г. и ще приключи на 31.01.2021 г. Вторият етап, посредством посещение на домакинствата, сградите и жилищата от преброител, ще стартира на 01.02.2021 г. и ще приключи на 15.02.2021 г. Важно е да се отбележи, че преброяването е задължително, като преброителите ще посетят всички домакинства, които не са се преброили на първия етап.

Проектът на Правилник за организацията и дейността на ОбС - Кюстендил, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, заедно с мотивите към него, е публикуван на интернет страницата на Община Кюстендил, за предложения, становища и възражения, на 15.05.2020 г. в съответствие с разпоредбата на чл. 26, ал. 3 от Закона за нормативните актове.

В нормативно определения 30-дневен срок няма постъпили предложения за изменение, становища и възражения на разработения проект.

 

Американски микропроцесорен респиратор, модел CrossVent 3+, окомплектован с необходимото допълнително оборудване и консумативи, вече функционира в МБАЛ “Д-р Никола Василиев” АД в гр. Кюстендил. Апаратът е монтиран и вече е на разположение на медицинския персонал в регионалната болница.

Дихателните апарати са част от дарението, оповестено в края на март от Kaufland и Lidl, и са в процес на поетапно монтиране в 7 регионални болници в цялата страна. Изборът на болниците е направен от Министерството на здравеопазването и Националния оперативен щаб.

„Изказвам нашата огромна благодарност към дарителите на болницата Kaufland и Lidl за дарения ни респиратор, тъй като дарението е навременно и крайно необходимо за оказване на спешна помощ на пациенти с остра дихателна недостатъчност. Tова им дава шанс да останат живи. Благодарим за огромната им съпричастност към живота и здравето на хората и голямата им социална ангажираност“, заяви д-р Александър Величков, изпълнителен директор на МБАЛ “Д-р Никола Василиев” АД в гр. Кюстендил.

Kаufland България и Лидл България дариха 300 000 лева за закупуването на 8-те дихателни апарата, предоставени безвъзмездно на Министерството на здравеопазването. Двете компании обединиха усилията си в ситуация на извънредно положение и в желанието си да дадат своя принос в борбата с разпространението на коронавируса у нас и грижата за здравето на българските граждани. Стойността на 8-те респиратора възлиза на 290 880 лв. Останалата част от сумата вече е дарена по сметката на Министерството на здравеопазването, с цел подпомагане на лечебните заведения, в които се приемат пациенти с коронавирус.

Контакти

  Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
  Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
  078/ 55 11 66
  078/ 55 10 04
  гр.Кюстендил, пл. "Велбъжд" № 1
  БУЛСТАТ 000261517

Следвайте ни